راههای کاهش وزن و 6 نکته طلایی که باید آنها را رعایت کنید

به گزارش پرسینا بلاگ، مجله پزشکی دکتر سلام/کاهش وزن یکی از معضلات دنیای امروز محسوب می شود که افراد بسیاری را درگیر کرده است. برخی از متخصصان بر داشتن رژیم های غذایی سخت تاکید دارند و برخی دیگر بر اهمیت ورزش و تمرین های طاقت فرسا، اما باید در نظر داشته باشید تعادل بین این دو مورد می تواند شما را به وزن ایده آل برساند. بنابراین شما با انتخاب سبک زندگی سالم نه تنها به وزن مناسب خود می رسید بلکه سلامت عمومی خود را نیز تضمین می کنید.

راههای کاهش وزن و 6 نکته طلایی که باید آنها را رعایت کنید

به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا 6 گزینه ساده و موثر برای کاهش وزن به روش سالم توضیح داده شده است:

رژیم غذایی سالم و هفتگی داشته باشید

خوردن یک وعده غذایی سالم کلید کاهش وزن است زیرا علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد میل به پرخوری را نیز از بین می برد که یکی از دلایل برجسته افزایش وزن است. جدا از آن حفظ یک برنامه غذایی سالم و هفتگی به شما کمک می کند تا از قبل درباره وعده های غذایی خود تصمیم بگیرید بنابراین به شما برای پرهیز از پرخوری های غیر ضروری کمک می کند.

به طور منظم ورزش کنید

افزودن برنامه های منظم و تمرینی به برنامه روزمره می تواند به شما در سوزاندن کالری زیادی کمک کند. این نه تنها به کاهش وزن و حفظ اندام متناسب کمک می کند بلکه به شما گرسنگی کشیدن به نام رژیم غذایی را نمی دهد.

به غذاهای بی ارزش نه بگویید

بسکمک از افراد به ویژه نسل جوان سخت تلاش می کنند تا به اندامی متناسب و سالم برسند. با این حال وقتی نوبت به پرخوری می رسد نمی توانند به همه غذاهای بی ارزش موجود در اطراف شان نه بگویند. بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن هستید برخی از عادات غذایی غلط خود را تغییر دهید و به جای غذا خوردن مکرر در رستوران ها روی آشپزی در خانه تمرکز کنید.

هرگز از وعده های غذایی صرف نظر نکنید

کنار گذاشتن وعده های غذایی و گرسنگی دادن به خودتان گزینه خوبی برای کاهش وزن به نظر می رسد، اما باید گفت این یک افسانه اشتباه است که باید دور ریخته شود. کنار گذاشتن وعده های غذایی فقط با افزایش گرسنگی شما ولع خوردن را در شما افزایش می دهد که در نهایت باعث می شود بیش از حد معمول به سمت غذا تمایل پیدا و در نهایت پرخوری کنید. بنابراین، هرگز نباید از وعده های غذایی صرف نظر کنید، در عوض اندازه وعده غذایی تان را کنترل کنید.

همیشه هیدراته باشید

آب عامل اصلی و موثر برای کاهش وزن و تضمین سلامت عمومی محسوب می شود و نوشیدن مقدار زیاد آب شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد. نوشیدن آب قبل از غذا می تواند برای کاهش اشتهای شما موثر باشد زیرا با کم کردن ولع برای خوردن کالری دریافتی را نیز کاهش می دهد.

با یوگا و مراقبه استرس خود را کنترل کنید

یکی از مهمترین دلایل افزایش وزن ناشی از استرس و اضطراب است که به نوبه خود باعث کمبود خواب هم می شود. مقادیر بالای هورمون استرس به نام کورتیزول تمایل به افزایش اشتها دارد و ممکن است شما را به سمت پرخوری به ویژه غذاهایی که کالری زیادی دارند، هدایت کند. این چیزی است که نه تنها بر بهره وری روزمره شما تاثیر می گذارد بلکه باعث می شود وزن اضافه کنید، بنابراین سعی کنید با راهکارهای ساده ای مانند یوگا و مراقبه سطح استرس خود را کاهش دهید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6283

به "راههای کاهش وزن و 6 نکته طلایی که باید آنها را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای کاهش وزن و 6 نکته طلایی که باید آنها را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید