رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک اطلاع داد؛ ضرورت توجه به علم رباتیک، نشاط، احتیاج دانشگاه هاست

به گزارش پرسینا بلاگ، صدیقی گفت: دانشگاه به نشاط مثبت ایجاد شده از برگزاری جشنواره ها و حرکت های سالم علمی احتیاج دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک اطلاع داد؛ ضرورت توجه به علم رباتیک، نشاط، احتیاج دانشگاه هاست

به گزارش ، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون ایران که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید، با بیان اینکه در عرصه دانشجویی انجمن های علمی همیشه مورد حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند، اظهار کرد: در کنار کار آموزشی نشاطی که این چنین جشنواره ها و جریان ها ایجاد می نمایند، احتیاج دانشگاه ها است.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی سابقه طولانی دارد و تا کنون با موفقیت حرکت رو به جلو داشته است.

صدیقی توضیح داد: در امسال اقدامات حوزه رباتیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزایش یافته و هشتمین جشنواره رباتیک با حضور تلفیقی دانشجو، دانش آموز و صنعت برگزار گردید که گامی رو به جلو و در راستای پیشرفت روز افزون این حوزه است.

وی اضافه کرد: توجه به علم رباتیک مهم بوده، زیرا تلفیقی از اکثر علوم مانند مدیریت، مهندسی برق و مکانیک است.

حمایت وزارت علوم از جشنوراه رباتیک

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: اهدافی که در امسال پیش بینی شده برای تبدیل ایده ها به محصول و ایجاد کار آفرینی نتیجه بخش است. همچنین وزارت علوم نیز در کنار امور آموزشی از این جشنواره ها حمایت می نماید.

وی بیان کرد: تعداد دانشجویان و دانش آموزان شرکت نماینده در جشنواره رباتیک باعث امیدواری و مطلوب است؛ چرا که شاهد فعالیت این نسل خلاق در بستر شرکت های دانش بنیان که مورد حمایت وزارت علوم است، می باشیم.

سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک ایران نیز گفت: تمهیداتی ایجاد شده تا سال آینده لیگ ربات هاکی و نمایشی نیز به دیگر لیگ های رقابتی اضافه نموده گردد و دانشجویان و دانش آموزان توانایی رقابت در این لیگ ها را داشته باشند.

وی بیان کرد: 302 تیم در 28 لیگ بخش دانشجوبی و دانش آموزی به رقابت پرداختند.

صادق نژاد در مورد گروه های برتر این دوره از جشنواره اظهار کرد: 21 تیم مقام نخست، 16 تیم مقام دوم و 15 تیم نیز به مقام سوم دست یافتند.

رئیس کمیته ملی رباتیک گفت: در طول برگزاری جشنواره 10 سخنرانی توسط اساتید برتر دانشگاه های سطح یک در حوزه رباتیک در کارگاه های آموزشی انجام شد.

وی بیان کرد: در سال آینده تیم ها می توانند در لیگ هاکی و ربات نمایشی شرکت نموده و برای مسابقات فیرا کره جنوبی آمادگی لازم را داشته باشند.

جکی بالتز رئیس فدراسیون جهانی فیرا نیز در این آیین گفت: برگزاری این مسابقات بدون کوشش و فعالیت یک کادر بزرگ غیر ممکن است در نتیجه از حامیان و برگزار نمایندگان تشکر می کنم.

وی اظهار امیدواری کرد تا تمامی شرکت نمایندگان را در مسابقات جهانی کره جنوبی با همین شور و اشتیاق شاهد باشد.

حضور 15 کشور در جشنواره بین المللی رباتیک

هشتمین جشنواره رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور 337 تیم دانشجویی و دانش آموزی از 15 کشور شامل روسیه، استرالیا، تایوان، چین، آلمان، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، ایتالیا، کانادا، اندونزی، ترکیه، افغانستان و لیتوانی در لیگ های مختلف و اولین نمایشگاه صنعتی در حوزه رباتیک، هوش مصنوعی و اتوماسیون با حضور 50 شرکت دانش بنیان و صنعتی با تقدیر از 52 تیم برتر ایرانی و خارجی از کشور های روسیه و تایوان همچنین با حضور رئیس فدراسیون جهانی فیرا و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان فعال در عرصه رباتیک و هوش مصنوعی به کار خود سرانجام داد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 193

به "رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک اطلاع داد؛ ضرورت توجه به علم رباتیک، نشاط، احتیاج دانشگاه هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی رباتیک اطلاع داد؛ ضرورت توجه به علم رباتیک، نشاط، احتیاج دانشگاه هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید