درمان 10 هزار زوج نابارور در منطقه ها محروم کشور با اختصاص بودجه 100میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش پرسینا بلاگ، به همت بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام 10 هزار زوج نابارور در کشور در طرح درمان رایگان شرکت داده میشوند.

درمان 10 هزار زوج نابارور در منطقه ها محروم کشور با اختصاص بودجه 100میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام

آیین شروع دور نو خدمات بنیاد 15 خرداد پس از پیوستن به ستاد اجرایی فرمان امام ، صبح امروز با حضور معاونان ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بنیاد 15خرداد و بنیاد برکت و مدیران بانک صادرات درمحل نمایشگاه دائمی ستاد برگزار گردید.

سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد 15 خرداد دراین مراسم با اشاره به شروع فعالیت های نو این بنیاد گفت: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بخشی از خدمات اجتماعی که تا پیش ازاین به وسیله بنیادهای احسان و برکت ارائه میشد، از امروز با افتتاح سامانه جامع خدمات اجتماعی بنیاد 15خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به آدرس 1542 به مردم ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از این فعالیت ها یاری به درمان ناباروری 10 هزار زوج نابارور که در دهک های 1 تا 5 جامعه هستند و با اختصاص 100 میلیارد تومان به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود.

ارجائی درتشریح این طرح گفت: معرفی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد، پرداخت 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات و یک میلیون تومان یاری بلاعوض از جمله تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام برای فرزنددار شدن این خانواده هاست که این حمایت تا فرزنددار شدن این زوج ها ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد 15خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: افرادی که مایل به استفاده ازاین خدمات هستند میتوانند با مراجعه به سامانه 1542 دراین طرح ثبت نام نمایند.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام هم دراین مراسم با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه های سلامت و خانواده اضافه کرد: تا به امروز 6500 زوج نابارور در منطقه ها محروم کشور در طرح حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند که این درمان ها منجر به تولد بیش از 800 کودک شده است.

وی اضافه کرد: توجه به تحدید جمعیت و ترویج فرزندآوری در کشور ، یکی از برنامه های ثابت ستاد اجرایی فرمان امام درسال های اخیر بوده و طرح های نوی هم دراین زمینه طراحی شده که به زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

سیدهاشمی با غلط خواندن ترویج سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر در بعضی دهه های گذشته اضافه کرد: تفکر غلطی در جهان وجود داشت که با کاهش جمعیت ، سطح رفاه و آسایش جامعه افزایش می یابد و منابع زیست محیطی کمتر به خطر میافتند ، اما امروز ثابت شده که جمعیت یکی از سرمایه های هرکشور است و کاهش جمعیت میتواند عواقب مختلف مالی و امنیتی درپی داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز مشکل، نحوه مدیریت در سطح جامعه است، اگر مدیریت صحیح و به روز و زبده وجود داشته باشد، جمعیتِ بیشتر تبدیل به یک فرصت و برگ برنده و منجر به افزایش توان و ظهور استعدادهای قوی تر و خلاقانه تر در کشور میگردد.

قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات هم دیگر سخنران این مراسم بود. رضا صدیق با قدردانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام به مبحث جمعیت و افزایش فرزندآوری گفت: امروز با تماشا چهره تعدادی از فرزندان متولدشده در طرح حمایتی ستاد اجرایی، با خودم گفتم چه طرح و سرمایه گذاری بهتر و شیرین تر ازاین که منجر به تولد یک انسان گردد که در آینده میتواند یک دانشمند و یک افتخارآفرین و نخبه برای کشور گردد.

عضو هیئت مدیره بانک صادرات اضافه کرد: مشارکت در این طرح برای ما ، مشارکت دریک پروژه مالی و کوتاه مدت نیست بلکه انجام بخشی از وظایف اجتماعی و انسانی است که به آن افتخار میکنیم.

لازم به ذکر است دراین مراسم تعدادی از خانوارهایی که با حضور در طرح درمان زوج های نابارور ستاد اجرایی فرمان امام صاحب فرزند شده بودند هم به اسم مهمان افتخاری حضور داشتند که در انتها مراسم هدایایی به والدین و بچه ها آنها اهدا شد.

در انتها این آیین، تفاهمنامه همکاری بین بنیاد 15 خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام ، بیمه برکت و بانک صادرات امضا شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7677

به "درمان 10 هزار زوج نابارور در منطقه ها محروم کشور با اختصاص بودجه 100میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان 10 هزار زوج نابارور در منطقه ها محروم کشور با اختصاص بودجه 100میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید