خوراکی های مناسب برای کنترل فشارخون

فشارخون بالا که فاکتور خطرزایی در سکته مغزی، بیماری قلبی و دیگر عارضه های خطرناک به حساب می آید با هیچ علائم اولیه هشداردهنده ای همراه نیست.

خوراکی های مناسب برای کنترل فشارخون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، خاموش بودن علائم عارضه فشار خون بالا کنترل مداوم این فاکتور بیماری زا را مهم می سازد. اقدامات پیشگیرانه ای همچون برنامه ورزشی مرتب و گنجاندن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی که سطح فشار خون را کنترل می نماید در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است.

درصورتیکه عارضه فشار خون بالا در فرد تشخیص داده گردد مصرف صحیح داروی تجویزی پزشک حائز اهمیت است، اما باید از تاثیر رژیم غذایی در بهبود عملکرد دارو نیز مطلع بود. در بعضی مواقع رژیم غذایی مناسب موجب می گردد از تعداد قرص های تجویزی کاسته گردد.

رژیم های غذایی سالم از قبیل: DASH (روش های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) بر کاهش میزان نمک مصرفی و افزایش مصرف کلسیم و پتاسیم به وسیله غذا تاکید دارد. گیاهخواران نسبت به غیرگیاهخواران فشار خون پایین تری دارند و کمتر محتمل است به عارضه فشار خون بالا دچار شوند.

دریافت روزانه 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم به وسیله مصرف خوراکی هایی از قبیل: شیر و ماست توصیه می گردد. اسید های چرب امگا 3 موجود در دانه های کتان برای فشار خون مفید هستند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین مصرف دمنوش های گیاهی از جمله چای ترش برای افرادی که فشار خون خفیف دارند مناسب است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خوراکی های مناسب برای کنترل فشارخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های مناسب برای کنترل فشارخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید