خبرنگاران سه فقره حکم قضایی در اراضی ملی شهرستان طارم اجرا شد

به گزارش پرسینا بلاگ، زنجان- خبرنگاران- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با اجرای سه فقره حکم قضایی در روستاهای تشویر و هندی کندی شهرستان طارم به مساحت های 2.5 ، 3 و 20 هکتار با قلع و قمع نهال و تخریب سه فقره استخر احداث شده در مجموع بیش از 25 هکتار از اراضی ملی این شهرستان آزادسازی شد.

خبرنگاران سه فقره حکم قضایی در اراضی ملی شهرستان طارم اجرا شد

سرهنگ دوم رضا مهدیون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این احکام با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان و دادستان، اعضای شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان طارم و یگان امداد و حفاظت استان در روز یکشنبه / 14 اردیبهشت/ اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا به امروز سه مرحله آزادسازی اراضی ملی در شهرستان طارم صورت گرفته است، گفت: در مرحله اول 65 هکتار و در مرحله دوم 47 هکتار و در مرحله سوم نیز 25.5 هکتار آزادسازی و رفع تصرف شد.

مهدیون با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با جدیت و به صورت شبانه روزی برای رفع تصرف اراضی ملی تلاس می کند، گفت: قلع و قمع های اخیر، انعکاس و بازتاب بسیار خوبی داشته به طوریکه عده ای پس از شنیدن خبر آن برای کاهش خسارت های وارده به اموالشان به صورت خودجوش نسبت به جمع آوری نهال و تجهیزات لوله کشی خود از اراضی، اقدام کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان شرح داد: به مردم عزیز این مناطق که در اراضی ملی، نهال کاری می کنند توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت های بیشتر به اموال خود و بیت المال، قبل از مراجعه یگان حفاظت به صورت داوطلبانه نسبت به خلع ید اقدام کنند تا از خسارت های بیشتر جلوگیری شود.

وی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی همواره ابتدا تذکر و هشدارهای لازم را به صورت مستقیم و یا از طریق شوراهای اسلامی و دهیاران به مردم گوشزد می کند تا اراضی تصرف شده را آزاد کنند.

مهدیون اضافه کرد: در صورتی که متصرفان به تذکر و هشدارها توجه نکرده و داوطلبانه نسبت به خلع ید اقدام نکنند یگان حفاظت برابر مقررات و قوانین با اقدامات قهری، نهال های کاشته شده غیرقانونی را قلع و قمع می کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: احتمال تصرف به اراضی ملی در تمام مناطق استان جود دارد اما این اتفاق در شهرستان طارم به دلیل باارزش بودن مِلک و بالا بودن حساسیت ها بیشتر از سایر مناطق مشاهده می شود.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4371

به "خبرنگاران سه فقره حکم قضایی در اراضی ملی شهرستان طارم اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه فقره حکم قضایی در اراضی ملی شهرستان طارم اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید