خبرنگاران فراوری 30 درصد انجیر سیاه کشور در معمولان پلدختر

به گزارش پرسینا بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - بخشدار معمولان گفت: لرستان یکی از استان های پیشرو در فراوری انجیر سیاه و سهم معمولان پلدختر از بازار کشوری این محصول 30 درصد است.

خبرنگاران فراوری 30 درصد انجیر سیاه کشور در معمولان پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرنگاران سید حبیب الله موسوی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری معمولان اضافه نمود: منطقه زیودار معمولان با 6 هزار نفر جمعیت، 30 درصد انجیر سیاه کشور را فراوری می نماید که بهسازی راه دسترسی و آسفالت این منطقه لازم است.

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته پلدختر گفت: مردم این منطقه خواهان بهسازی راههای دسترسی باغ انجیر خود بودند که این مهم با کوشش مسوولان محقق شده است.

بخشدار معمولان اضافه نمود: راستا دسترسی به گلزار شهدای روستای چم قبرستان بسیار سخت و نامناسب و به دلیل عبور رودخانه فصلی چولهول مشکلاتی برای اهالی ایجاد نموده است.

موسوی یادآورشد: بنیاد علوی نسبت به احداث پل عابر فلزی روستای نوژی شهسواروند، جدول گذاری روستای مهدی خان، منبع آب شرب روستای کوگان، احداث 2 باب ساختمان خدمات دیجیتال منطقه چولهول و آمیران کوشکی قول مساعد داده است.

بخشدار معمولان گفت: رسیدگی به مشکل حوزه های مختلف راه، بهداشت، آموزش و اشتغال از اهداف محرومیت زدایی بنیاد علوی در معمولان است که توسط مسوولان پیگیری می گردد.

موسوی در مورد شرایط کرونا در معمولان نیز گفت: شب نشینی و دورهمی های خانوادگی عامل انتقال ویروس در این بخش و مقابله با شیوع آن نیازمند مشارکت و مسوولیت پذیری آحاد جامعه در اجرای محدودیت ها است.

وی اضافه نمود: پلدختر، معمولان و روستاهای تابعه در شرایط نارنجی شیوع کرونا هستند و شهروندان باید محدودیت های مربوط به این شرایط را تا اطلاع ثانوی رعایت نمایند.

لرستان با برداشت سالانه 30 هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست فراوری این میوه را در کشور دارد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6038

به "خبرنگاران فراوری 30 درصد انجیر سیاه کشور در معمولان پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری 30 درصد انجیر سیاه کشور در معمولان پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید