خبرنگاران احتمال نرخ بیکاری 20 درصدی در آمریکا به دلیل کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد که همه گیری ویروس کرونا ممکن است نرخ بیکاری در ایالات متحده را به 20 درصد برساند.

خبرنگاران احتمال نرخ بیکاری 20 درصدی در آمریکا به دلیل کرونا

شبکه خبری سی ان ان بامداد چهارشنبه به نقل از یک منبع در سنای آمریکا گزارش داد که استیو منوچین وزیر خزانه داری این کشور در ملاقات سه شنبه خود (به وقت واشنگتن) با سناتورهای جمهوریخواه این موضوع را مطرح نموده است.

منوچین با بیان این مطلب از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است که از لایحه بسته یاری مالی دولت فدرال برای تحریک اقتصاد آمریکا که به 1 تریلیون دلار می رسد، حمایت نمایند تا جلوی چنین پیامدی گرفته گردد.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین در این ملاقات گفته است که محتمل است پیامدهای همه گیری کووید19 برای اقتصاد آمریکا بدتر از بحران مالی سال 2008 باشد.

رهبران جمهوریخواه سنا هفته گذشته بسته پیشنهادی دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا را رد کردند. از آن موقع به بعد، خسارات وارده به شرکت هایی که مجبور شده اند به دلیل شیوع کرونا فعالیتشان را تعطیل نمایند و همچنین ایالت های تحت قرنطینه، افزایش یافته است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواهان کاهش یا تعلیق مالیات های کسر شده از چک حقوقی همه آمریکایی ها حداقل تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است.

اما دموکرات ها و کارشناسان مسائل مالی می گویند تمرکز بر مالیات حقوق بگیران، باعث نادیده گرفته شدن کارگران اخراجی، از کار بیکار شدگان و افرادی می گردد که به صورت ساعتی حقوق دریافت می نمایند.

براساس آخرین آمارها، تا به امروز بیش از 5 هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و دست کم 100 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3747

به "خبرنگاران احتمال نرخ بیکاری 20 درصدی در آمریکا به دلیل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال نرخ بیکاری 20 درصدی در آمریکا به دلیل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید