حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه از اولویت های استان است

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه از اولویت های استان است و اگر نظر کارشناسی میراث فرهنگی توقف اجرای طرح روگذر اسلام آبادغرب باشد، این طرح اجرا نخواهد شد.

حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه از اولویت های استان است

به گزارش خبرنگاران، مهرداد سالاری گفت: طی هفته های اخیر نظرات و مسایل مختلف و متنوعی پیرامون اجرا و یا عدم اجرای روگذر شهر اسلام آبادغرب در نزدیکی تپه تاریخی چغاگاوانه در سطح رسانه ها و فضای مجازی مطرح شده است.

وی اضافه کرد: توجه به نظرات و دغدغه های مردم و رسانه ها و حراست از میراث فرهنگی همیشه در اولویت کاری مدیریت ارشد استان قرار داشته و به همین دلیل روز جمعه همراه با مهندس بازوند استاندار کرمانشاه یک بازدید میدانی از محل پروژه در نزدیکی تپه تاریخی چغاگاوانه داشتیم و علاوه بر بررسی وضعیت پروژه، نظرات مردم را هم جویا شدیم.

وی گفت: استاندار کرمانشاه پس از این بازدید، مسائل مطرح شده پیرامون پروژه و حساسیت های مردم و رسانه ها را با مهندس طالبیان معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به شکل مفصل در میان گذاشتند.

سالاری اضافه کرد: پس از بحث و بررسی موضوع مقرر شد تصمیم نهایی پیرامون اجرا یا عدم اجرای پروژه روگذر شهر اسلام آبادغرب طی چند روز آینده و در نشست مشترکی با حضور معاون و یا نماینده تام الاختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای شورای شهر و شهردار اسلام آباد اتخاذ شود.

سالاری با بیان اینکه موضوع حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه به عنوان یک میراث عظیم فرهنگی از اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان است، گفت: اگر نظر کارشناسی و ارزیابی های وزارت میراث فرهنگی مبتنی بر لزوم توقف این پروژه شهری(روگذر اسلام آبادغرب) باشد، این طرح اجرا نخواهد شد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2009

به "حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه از اولویت های استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه از اولویت های استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید