حسینی شاهرودی: احتمالا مجلس به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی رأی نمی دهد

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کمیسیون مالی مجلس با بیان این که حذف چهار صفر از پول ملی ثمره ای در حوزه مالی ندارد و از نظر ما اولویت نیست، گفت: این پیش بینی وجود دارد که مجلس به لایحه دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی رای ندهد.

حسینی شاهرودی: احتمالا مجلس به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی رأی نمی دهد

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تقدیم لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور توسط دولت به مجلس گفت: با این لایحه مخالفم چون شرایط اقتصادی کشور چنین کاری را ایجاب نمی نماید و اساسا در اولویت قرار ندارد این لایحه باید در شرایط توام با آرامش و ثبات اقتصادی در کشور اجرایی گردد نه در شرایطی که ما دچار چالش اقتصادی هستیم پس اجرای آن هیچ کدام از شاخصه های اقتصادی را تغییر نخواهد داد.

وی درباره بار اقتصادی این لایحه گفت: با اجرای این لایحه نه تنها باید در اسکناس ها تغییر ایجاد کرد که تمامی دفاتر محاسبات، سخت افزارها و نرم افزارها متاثر از آن شده لذا این تغییرات قطعا بار اقتصادی به همراه خواهد داشت شاید بار اقتصادی آن بیشتر از بار اقتصادی چاپ اسکناس باشد.

حسینی شاهروردی شرح داد: در حال حاضر چاپ اسکناس 100، 200 و 500 تومانی نداریم و معمولا رقمی کمتر از اسکناس هزار تومانی در بازار پیدا و استفاده نمی گردد. حالا می خواهند هزار تومان را یک تومان نمایند، پس فرقی ندارد که روی آن یک تومان یا 10 هزار ریال بنویسند. اینها همه نشان می دهد که تغییر ریال به عدد تنها هزینه بر خواهد بود.

وی در عین حال با بیان این که پذیرفتن این بار اقتصادی در صورت تغییر در شاخصه های اقتصادی توجیه پذیر است، گفت: از آن جا که این لایحه هیچ کدام از شاخصه های اقتصادی را تغییر نخواهد نداد تنها باعث تحمیل هزینه و وقت برای مسئولان دولتی، مجلس و فعالان اقتصادی، شرکت ها، بورس و حوزه های مختلف می گردد که با عدد و رقم ریالی سروکار دارند. نتیجه گیری آن است که از نظر ما اجرای این لایحه اولویت دار نیست و تنها چالش روانی ایجاد می نماید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی افزود: شاید از منظر طراحان این بُعد از لایحه خوب است که با ایجاد یک پوشش روانی باعث می گردد که مردم مسائل دیگر اقتصادی همچون تورم بالا را یادشان رفته و این که از نظر معیشت در مضیقه بوده و مفاسد اقتصادی وجود دارد. ولی از بُعد دیگر ثمره ای در حوزه اقتصادی ندارد.

حسینی شاهرودی در خاتمه با این پیش بینی که مجلس به این لایحه رای نمی دهد، گفت: اگر دولت توجیهات قوی داشته باشد شرایط فرق خواهد نمود که هنوز توجیهی به ما ارائه نشده است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1275

به "حسینی شاهرودی: احتمالا مجلس به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی رأی نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی شاهرودی: احتمالا مجلس به لایحه حذف چهار صفر از پول ملی رأی نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید