حزب کارگر انگلیس به دنبال برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت

به گزارش پرسینا بلاگ، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس بیان کرد حزبش طرح برگزاری دومین همه پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مطرح نموده و یا از این طرح پیشنهادی حمایت خواهد نمود.

حزب کارگر انگلیس به دنبال برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، رهبر حزب کارگر با اعلام حمایت از برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت، اظهار داشت به نمایندگان مجلس انگلیس خواهد گفت که این اقدام از اجرای طرح زیانبار حزب محافظه کار برای برگزیت که به انگلیس تحمیل شده است، جلوگیری خواهد نمود.

علاوه بر این، کوربین قرار است تا اصلاحیه ای را برای طرح برگزیت دولت در مجلس پیشنهاد کند که پنج درخواست اصلی را از ترزا می نخست وزیر انگلیس مطرح می نماید تا به این شرط حمایت حزب کارگر از یک توافق نهایی برگزیت تضمین گردد.

جرمی کوربین میخواهد به نمایندگان مجلس انگلیس یادآوری کند که حزب او به خانم نخست وزیر اجازه نخواد داد تا زمان را برای حرکت به سوی خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا تلف کند.

انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج گردد.

یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف مجلس انگلیس رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب مالی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است.

اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور گردد بار دیگر در انتخابات مجلسی اروپا شرکت کند.انتخابات مجلسی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 156

به "حزب کارگر انگلیس به دنبال برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب کارگر انگلیس به دنبال برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید