حراج نقاشی و عکس های شاهان قاجاری در لندن

به گزارش پرسینا بلاگ، حراج بونهامز لندن مجموعه ای از آثار هنری اسلامی و دوره قاجاریه را به حراج گذاشته است.

حراج نقاشی و عکس های شاهان قاجاری در لندن

به گزارش خبرنگاران، در این حراجی با عنوان هنر اسلامی و هندی و هنر دوره قاجار که قرار است امروز 30 آوریل در لندن برگزار شود، مجموعه ای از آثار هنری به حراج گذاشته می شود که از آن جمله می توان به نقاشی های پرتره و عکس هایی از شاهان قاجاری چون ناصرالدین شاه، فتحعلی شاه، مظفرالدین شاه و دیگر آثار قجری اشاره نمود.

نقاشی فتحعلی شاه قاجار مربوط به سال 1214 شمسی از جمله شاخص ترین آثار است که هنوز قیمت گذاری نشده است. پرتره رسمی از مظفرالدین شاه قاجار که به مناسبت سفر او به کشور بلژیک کشیده شده است 52 هزار تا 77 هزار دلار قیمت گذاری شده است که قدمت آن به سال 1283 شمسی بازمی شود.

همچنین عکس دیگری که توسط میرزا ابراهیم خان، عکاس دربار به ثبت رسیده و مربوط به سال 1280 شمسی است نیز 5200 تا 7700 دلار برآورد قیمت زده شده است.

گران ترین عکس از مجموعه شاهان قاجار ثبت شده توسط میرزا ابراهیم خان در سال 1283 شمسی گرفته شده و قیمت اولیه 19 هزار تا 26 هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

نقاشی دختر قاجاری آینه به دست منتسب به محمد حسن کشیده شده و قدمت آن بین سال های 1224 تا 1244 شمسی تخمین زده شده نیز با قیمت 32 هزار دلار تا 45 هزار دلار چوب حراج می خورد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 443

به "حراج نقاشی و عکس های شاهان قاجاری در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج نقاشی و عکس های شاهان قاجاری در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید