جوهر نامرئی که با باد سشوار از بین می رود!

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان چینی جوهر نامرئی ابداع نموده اند که می تواند اطلاعات ارزشمند را مخفی کند.

جوهر نامرئی که با باد سشوار از بین می رود!

این سیستم مبتنی بر آب را می توان طی چند ثانیه چاپ و زیر نور مافوق بنفش مطالعه کرد. جالب آنکه مطالب چاپ شده با این جوهر در معرض باد سشوار از بین می رود.

به گفته محققان می توان با استفاده از یک پرینتر جوهر افشان آبی مطالب را با این جوهر روی کاغذ با پوششی از منگنز منتشر کرد. مطالب چاپ شده با این جوهر با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. اما می توان در نور مافوق بنفش با طول موج 254نانومتر(nm) مطالب چاپ شده، قابل مشاهده است.

کویانگ ژائو محقق ارشد پژوهش از دانشگاه نانجینگ می گوید: افراد بسیار نگران امنیت اطلاعات هستند. هدف اصلی پژوهش ما نیز فراهم کردن راه حلی ایمن و واقع گرایانه برای حفظ امنیت اطلاعات محرمانه است.

علاوه برآنچه گفته شد این روش به محیط زیست آسیب نمی رساند. می توان روی یک برگه مخصوص با پوشش منگنز بیش از 30 بار چاپ کرد. ژائو در این باره می گوید: قابلیت چند بار استفاده از این کاغذ از میزان هزینه ها می کاهد. همچنین هزینه هر بار چاپ حدود 0.002 دلار است.

محقق ارشد پژوهش در ادامه سخنانش می گوید:بیشتر جوهر های امنیتی فلورسنت موجود در بازار که برای ثبت اطلاعات محرمانه به کار می روند، به محیط زیست آسیب می رسانند علاوه برآن این جوهرها پاک نمی شوند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1647

به "جوهر نامرئی که با باد سشوار از بین می رود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوهر نامرئی که با باد سشوار از بین می رود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید