جذب گردشگر با احداث پارک بر بستر تکنولوژی

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از شهرهای گردشگری چین، Wuzhen واقع در شرق این کشور است که در جهان آن را به عنوان شهر آبی می شناسند. این شهر زیبایی های چشم نواز و ویژگی های طبیعی بی شماری دارد که می تواند ساعت ها گردشگر ها را سرگرم کند.

جذب گردشگر با احداث پارک بر بستر تکنولوژی

اما دولت چین تصمیم گرفته جذابیت های فناوری را نیز به زیبایی های این شهر جهانگردی اضافه کند تا جامعه بیشتری از جهانگرد ها را بتواند جذب خود کند. درواقع می توان گفت که این شهر با تکنولوژی پیوند خورده و درهر گوشه شهر برای انجام کارهای روزمره، یک جلوه تکنولوژیک مقابلتان سبز می گردد.

یکی از جذاب ترین قطب های تکنولوژی این شهر را می توان پارک ملی Wuzhen دانست که در دهه 50 ساخته شده و طبیعتی بسیار زیبا دارد. مردم در این پارک می توانند علاوه بر لذت بردن از طبیعت، مجموعه ای از تکنولوژی ها را نیز به صورت یکجا ببینند. درواقع این شهر اکنون به قطب تکنولوژی های گوناگون ازجمله هوش مصنوعی(AI)، اینترنت نسل پنجم شبکه تلفن همراه(5G)، اینترنت اشیا(IOT) و... تبدیل شده است و بازدیدنمایندگان با قدم زدن در این شهر می توانند از امکانات فناورانه فوق العاده این فضا نیز به صورت رایگان بهره ببرند.

همچنین با اهداف مختلف آموزشی، تفریح و شادی و...، 23 صفحه نمایش تعاملی در سطح پارک قرار گرفته تا یک روز به یاد ماندنی برای بازدیدنمایندگان از این پارک ملی رقم بخورد. یکی از این صفحه های نمایش تعاملی، مجهز به فناوری واقعیت افزوده است و به بازدیدنمایندگان پارک یاری می نماید تا ورزش نمایند. دیگر صفحه نمایش تعاملی، ورزش های سنتی چین را آموزش می دهد درحالی که بازدیدنمایندگان را کاملاً درگیر این ورزش می نماید، درست مانند این که یک مربی در مقابل آنها ایستاده است. همچنین یک دستیار هوش مصنوعی در ورودی پارک قرار گرفته که مردم می توانند از شرایط آب و هوا تا قیمت گوشت و سبزیجات و... را از این دستیار دیجیتال بپرسند چراکه دائم اطلاعاتش به روز می گردد. این دستیار دیجیتال که ظاهری شبیه یک باجه معمولی دارد، به محض شنیدن یک سؤال، تصویری روی آن خلق می گردد و یک شخص مجازی به همه سؤال های مردم جواب می دهد و حتی آنها را هدایت می نماید تا با توجه به علاقه مندی هایشان، به کدام سمت این پارک عظیم بروند. در این پارک حتی سطل های زباله نیز هوشمند هستند و به محض این که بازدیدنماینده پارک زباله را به دهانه سطل زباله نزدیک کند دریچه باز می گردد و زباله را می بلعد. حالا نوبت به تفکیک زباله می رسد و به صورت اتوماتیک زباله ها تفکیک شده و به شما می گوید که این زباله در کدام دسته بندی قرار گرفته است.

یکی دیگر از جذابیت های این پارک قدیمی اما فناورانه، دوچرخه های ثابت آن است. این دوچرخه های ثابت را در هر باشگاهی می توان دید اما دوچرخه های این پارک داستان دیگری دارند. درست در نزدیکی محل قرار دریافت دوچرخه ها یک ستون قرار گرفته که عملاً با این دوچرخه ها مرتبط است و کار جالبی انجام می دهد. درواقع دوچرخه های ثابت این پارک به موازات یاری به سلامت مردم می توانند گوشی یا تبلت آنها را نیز شارژ نمایند. ستون دیجیتال واقع در کنار دوچرخه ها انرژی فراوری شده توسط رکاب زدن کاربر را ذخیره نموده و میزان آن را نشان می دهد. میزان انرژی ذخیره شده، بسرعت رکاب زدن وی بستگی دارد و پس از رکاب زدن، می تواند از این انرژی برای شارژ گوشی خود استفاده کند. اگر هم نیازی به شارژ کردن گوشی نداشته باشد این انرژی ذخیره می گردد تا در پارک به داد یک بازدیدنماینده دیگر برسد و گوشی یا تبلت وی را شارژ کند.باغ وحش مجازی نیز دیگر بخش فناورانه این پارک و بسیار مورد علاقه بچه ها و عظیمسالان است. با اسکن منطقه با یاری اپلیکیشن ویژه پارک، بازدیدنمایندگان می توانند ازطریق دوربین های واقعیت افزوده، حیوانات مجازی را ببینند و از دیدن آنها لذت ببرند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5971

به "جذب گردشگر با احداث پارک بر بستر تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب گردشگر با احداث پارک بر بستر تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید