تفاوت امکانات ارتباطی سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7

به گزارش پرسینا بلاگ، هفته گذشته مایکروسافت دو دستگاه تبلت لپ تاپ هیبریدی به نام های سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7 معرفی کرد.

تفاوت امکانات ارتباطی سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7

سرفیس هایی بسیار زیبا و قدرتمند که از نظر ظاهری و مشخصات فنی بسیار مشابه هم هستند و فقط اندک اختلافی با هم دارند. شاید شما هم در هنگام خرید یک سرفیس جدید مایکروسافت سردرگم شوید کدام یک برای شما مناسب تر است؟ یا این دو دستگاه دقیقا چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت بزرگ Surface Pro X و Surface Pro 7 در پردازنده آن ها است که به تبع آن یک سری ویژگی های هم برای هریک از آن ها می سازد. بیایید با هم نگاهی به پردازنده و در نتیجه مشخصات و امکانات ارتباطی این دو محصول بیندازیم:

سرفیس پرو ایکس: مودم LTE توکار

یک محصول 2 در 1 هیبریدی ویژه از سوی مایکروسافت است. سرفیس پرو ایکس با پردازنده ای از کوالکام و مبتنی بر معماری ARM ولی سفارشی سازی شده مایکروسافت عرضه می گردد. یعنی یک پردازنده نزدیک به پردازنده گوشی های تلفن همراه!

این پردازنده از یک مودم LTE کوالکام X24 سود می برد که در رده LTE Cat20 است. پس، سرفیس پرو ایکس یک دستگاه دارای مودم LTE توکار است که به طور اتوماتیک می تواند به شبکه های موبایل و اینترنت وصل گردد و تبادل دیتا داشته باشد. کافی است یک سیم کارت موبایل روی این دستگاه انداخته گردد.

حداکثر سرعت دانلود سرفیس پرو ایکس به مرز 2 گیگابیت می رسد ولی غالب شبکه های LTE در دنیا نمی توانند چنین پیک سرعتی ارائه دهند و سرعت هایی در حدود 1 گیگابیت و حتی زیر آن به مشتری می دهند. حداکثر سرعت آپلود هم به مرز 316 مگابیت می رسد.

تا اینجا متوجه شدیم سرفیس پرو ایکس از نظر مودم و ارتباطات دیتا بسیار مجهز و پیشرفته است ولی برعکس وای فای آن قدیمی است. در حالی که غالب دستگاه های همراه جدید در سال 2019 با وای فای 6 عرضه می شوند؛ ولی پردازنده کوالکام از وای فای 5 یا همان استاندارد 802.11ac پشتیبانی می نماید.

البته، وای فای 5 برای کشورهای اروپایی و امریکایی یک پروتکل وای فای قدیمی است ولی در ایران هنوز جدید و کارآمد است.

سرفیس پرو 7: وای فای 6

مایکروسافت برای سرفیس پرو 7 پردازنده های پرقدرت سری ده Core i شرکت اینتل را انتخاب نموده است. این پردازنده ها که برای دستگاه های لپ تاپ سنتی و کامپیوترهای رومیزی انتخاب می شوند؛ فاقد مودم LTE توکار هستند ولی از نظر ارتباطات بی سیم وای فای به آخرین استاندارد مجهز شدند.

بنابراین، سرفیس پرو 7 می تواند به وای فای 6 متصل گردد و تبادل اطلاعات پرسرعتی داشته باشد ولی نمی تواند به شبکه های موبایل متصل گردد جز اینکه خودتان یک مودم همراه LTE بدان اضافه کنید.

نتیجه گیری

از نظر امکانات ارتباطی، اگر می خواهید یک دستگاه سرفیس جدید بخرید که به شبکه های موبایل متصل گردد؛ باید سرفیس پرو ایکس را انتخاب کنید. اگر مودم LTE برای شما اهمیت ندارد ولی در عوض سرعت وای فای بیشتر در اولویت قرار می گیرد؛ سرفیس پرو 7 برای شما مناسب است.

غالب گیمرها ترجیح می دهند از سیستم ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده نمایند. قوی ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ را خریداری نموده و…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می نمایند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می گردد که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

موسسه Wi-Fi Alliance که متولی توسعه و تصویب استانداردهای وای فای است؛ انتها دستورالعمل ها و برنامه های وای فای 6 (استاندارد 802.ax) را رسما اعلام نمود تا حرکت…

اپل از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. سه آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس تا دو هفته دیگر وارد بازار می شوند و جایگزین…

در حالی که روترهای مش وای فای بازار قیمت هایی در حدود 400 دلار دارند؛ شرکت نت گیر از روتر مش وای فای جدیدی با قیمت 700 دلار معرفی کرد….

گوگل می خواهد اواخر امسال میلادی یک نسخه جدید از روتر وای فای خود با پشتیبانی از وای فای 6 معرفی کند. روتر جدید گوگل به طور…

مدتی است که اپراتورهای مخابراتی مانند ایرانسل و مبین نت؛ سرویس اینترنتی جدیدی به نام TD-LTE را عرضه می نمایند و هر روز بر شهرها و مناطق…

دی لینک DWR-953 یکی از بهترین مودم روترهای رومیزی است که حداقل در بازار ایران می توان یافت. اگرچه این مودم سرعت دانلودی بیشتر از 150 مگابیت…

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1793

به "تفاوت امکانات ارتباطی سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت امکانات ارتباطی سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید