ترکاشوند: تاخیر در انتخابات به والیبال لطمه می زند

به گزارش پرسینا بلاگ، کارشناس والیبال ایران گفت: بدون شک تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال به این رشته لطمه می زند و دلیل این موضوع تعیین نیست، امیدوارم با ورود سیستم جدید به والیبال موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

ترکاشوند: تاخیر در انتخابات به والیبال لطمه می زند

محمد ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگاران، در رابطه با اثرات به تاخیر افتادن برگزاری انتخابات این رشته نیز گفت: در اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات والیبال به این رشته لطمه می زند شکی در آن نیست. هر چقدر زودتر رئیس فدراسیون تعیین گردد برنامه ریزی ها دقیق تر صورت می گیرد و والیبال راستا خود را با دقت بیشتری طی می نماید. بازیکنان تیم ملی اگر بدانند یک رئیس خوب پشت آن ها ایستاده است، با اعتماد به حرف ها و قول های او با انگیزه بالاتری در مسابقات شرکت می نمایند، چرا که به این امیدوار هستند یک رئیس خوب هوای آن ها را دارد.

او اضافه نمود: قطعا سرپرست نمی تواند اقداماتی که رئیس فداسیون برای بازیکنانش انجام می دهد را انجام دهد. ملی پوشان نمی توانند به قول ها و وعده های سرپرست اعتماد نمایند چرا که هر لحظه ممکن است تغییر کند. البته مهم تر از هر چیزی بحث برنامه ریزی ها برای والیبال است. در حال حاضر ما عنوان قهرمانی جوانان دنیا را در اختیار داریم و با توجه به همه این موفقیت هایی که در لیگ ملت ها، نوجوانان و جوانان به دست آورده ایم انتظارات جامعه بالاتر رفته است و احتیاج به برنامه ریزی بهتری داریم، امیدوارم دلیلشان برای این تاخیر در انتخابات موجه باشد!

ترکاشوند ادامه داد: والیبال ما به سیستم جدید احتیاج دارد و امیدوارم یک برنامه جدید به والیبال ما تزریق گردد. با کوشش همه عزیزان در گذشته نتایج خوبی گرفته ایم اما امیدوارم با ورود برنامه و سیستم جدید به والیبال نتایج خیلی بهتری حاصل گردد.

لغو اردوی بلغارستان تصمیم درستی بود

کارشناس والیبال ایران درباره لغو اردو و دو بازی تدارکاتی تیم ملی والیبال در بلغارستان با تیم ملی این کشور پیش از حضور در رقابت های انتخابی المپیک، گفت: اگر از نظر بازی تدارکاتی بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، به نظر من با 17 بازی که در لیگ ملت ها انجام دادیم، مربی تیم ملی به شناخت کافی از بازیکنان رسیده است. لیگ ملت ها با انتخابی المپیک فاصله زیادی نداشت و با توجه به این موضوع احتمالا صلاحدید کادرفنی این بوده است که بازیکنان را تشنه بازی نگه دارد تا با انگیزه بیشتری در رقابت های انتخابی المپیک حاضر شوند.

او اضافه نمود: همچنین چند بازیکن جدیدا به تیم ملی اضافه شده اند و با بیشتر بودن زمان تمرینات، کادرفنی می تواند بیشتر از آن ها استفاده کند. در مسابقات تدارکاتی ما تنها از 6 یا 7 بازیکن استفاده می کنیم، به همین دلیل من فکر می کنم کادرفنی تصمیم داشته با بیشتر کردن زمان تمرینات، از نفراتی که جدیدا به تیم اضافه شده اند بیشتر استفاده کند تا به هماهنگی بیشتری با تیم برسند. ضمن اینکه موفقیت های تیم ملی در لیگ ملت ها انتظارات جامعه را بالاتر برده است و در صورتی که تیم ملی این دو بازی تدارکاتی را می باخت شرایط سخت می شد. از نظر من تصمیم درستی بود و باید به تصمیم کادرفنی احترام گذاشت و برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

قهرمانی جوانان شاهکار بود

پیشکسوت تیم ملی والیبال ایران درباره قهرمانی تاریخی جوانان در رقابت های دنیای نیز گفت: این اتفاق یک شاهکار بود. در رشته های گروهی برای اولین بار بود که ما در رده سنی جوانان به عنوان قهرمانی در دنیا رسیدیم. این موفقیت در حالی به دست آمد که کار در رده جوانان بسیار سخت تر از نوجوانان است، چرا که بازیکنان در این رده نسبت به نوجوانان به تکامل رسیده اند و پخته تر شده اند. جوانان ایران تاریخسازی کردند و نشان دادند که با کادرفنی و مربیان ایرانی هم می توان به موفقیت های بزرگی رسید.

او تاکید نمود: آن ها بسیار هوشمندانه در این مسابقات بازی کردند و رقبای خود را در مرحله یک چهارم نهایی انتخاب کردند که جا دارد به آن ها خسته نباشید گفت. قطعا روسیه می توانست حریف سخت تری نسبت به برزیل باشد و بازیکنان و کادرفنی با هوشندی بازی ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتند. بسیاری از بازیکنان این تیم در باشگاه های خود فیکس بودند و در تیم ملی بزرگسالان نیز حضور داشته اند که با توجه به این مسائل می توان گفت این تیم، بهترین تیم تاریخ ایران در رده سنی جوانان بود.

باید از جوانان بهتر استفاده کنیم

ترکاشوند در پاسخ به این سوال که آیا نباید از این جوانان در تیم ملی بزرگسالان بیشتر استفاده کرد؟ اظهار کرد: در تیم ملی بزرگسالان اختلاف نیمکت و بازیکنان فیکس زیاد بود. اگر یک یا دو بازیکن ما به هر دلیل لنگ می زدند کار برای ما بسیار سخت می شد. شاید از نظر تکنیکی اختلاف زیاد نبود اما مطمئنا از نظر روحی بازیکنان اختلاف زیادی با یکدیگر داشتند. به مربیان ایرانی باید خسته نباشید گفت که چنین جوانانی را تربیت نموده اند، اما به نظر من ما باید خیلی بهتر از جوانان خود استفاده کنیم اتفاقی که در لیگ ملت ها رخ نداد.

او گفت: به اعتقاد بنده ما باید در دور مقدماتی لیگ ملت ها خیلی بهتر از جوانان خود استفاده می کردیم چرا که باید این اتفاق بیفتد تا جوانان از نظر روحی به شرایط ایده آلی برسند. به نظر من مسابقات آسیایی بهترین زمان برای این اتفاق است و باید از این استعدادها بهره بیشتری برد. امیدوارم قدر این جوانان را بیش از این ها بدانیم و آن ها را حمایت کنیم.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 995

به "ترکاشوند: تاخیر در انتخابات به والیبال لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکاشوند: تاخیر در انتخابات به والیبال لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید