تخصیص 500 میلیارد تومان برای اتمام پروژه تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

به گزارش پرسینا بلاگ، استاندار آذربایجان غربی گفت: 500میلیارد تومان برای تکمیل طرح تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تخصیص می یابد.

تخصیص 500 میلیارد تومان برای اتمام پروژه تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگاران ، محمدمهدی شهریاری در سومین جلسه شورای اداری استان در امسال از مساعدت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعتبارات مورد احتیاج برای تکمیل تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه برای این طرح در بودجه امسال ردیف اعتباری مشخصی اختصاص نیافته است، امسال از محل منابع مختلف 500 میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام این طرح تخصیص می یابد که در صورت تحقق این امر تا ابتدای سال آینده می توان شاهد بهره برداری از این پروژه بود.

شهریاری یکی اقدامات اصلی برای بهبود وضعیت مالی کشور را مبارزه با فساد، اختلاس و رانت خواری دانست و توضیح داد: انتشار اخبار رانت خواری و اختلاس اعتماد عمومی جامعه به مسئولین نظام را تضعیف می نماید بنابراین باید دستگاه های نظارتی کوشش ویژه ای در ریشه کن کردن فساد داشته باشند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی ظرفیت های مالی بالایی دارد و در صورت کاستی های نظارتی شرایط رانت خواری و فساد بیش از سایر مناطق کشور فراهم می گردد و لزوم نظارت بیشتر نهادهای متولی در استان بیش از پیش حس می گردد.

استاندار آذربایجان غربی در مورد عدم استفاده مناسب استان از اوراق اسناد خزانه نیز پاسخ داد: ضعف پیمانکاران آذربایجان غربی در جذب این اوراق و تمایل به دریافت نقدی مهم ترین عامل در عدم جذب مناسب اوراق اسناد خزانه در استان است.

وی در مورد مسائل مالیاتی کارت های بازرگانی صادر شده استان نیز گفت: توزیع گسترده این کارت ها در بین مرزنشینان مسائلی را به بار آورده بود که در حال حاضر صدور کارت های جدید با محدودیت ها انجام می گردد تا معضل معوقات مالیاتی کارت های بازرگانی اجاره ای حل گردد.

وی تغییرکاربری زمین ها و زمین خواری را از مسائل جدی استان برشمرد و گفت: مقابله با زمین خواری یکی از اولویت های دستگاه های نظارتی استان در مبارزه با فساد است.

شهریاری همکاری بین بخشی و حفظ وحدت و همبستگی مردم و مسئولین را کلید غلبه بر مسائل مالی استان و بهبود شاخص های توسعه مطرح نمود و گفت: در امسال اقدامات موثری در حوزه بهبود فضای کسب و کار، پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و کاهش نرخ بیکاری استان اجرا شده است که امیدواریم با همکاری همه نهادها آذربایجان غربی را به صندلی شایسته خود در تمامی شاخص های توسعه برسانیم.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 873

به "تخصیص 500 میلیارد تومان برای اتمام پروژه تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 500 میلیارد تومان برای اتمام پروژه تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید