تحقق جهش فراوری با تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار جهش فراوری اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از مهمترین کارکردهای بازار سرمایه بحث تامین اقتصادی برای صنایع مختلف است؛ از این رو در صورت برخورداری صنایع از نقدینگی کافی، شرکت ها می توانند اقدامات زیادی در راستای جهش فراوری انجام دهند.

تحقق جهش فراوری با تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بعضی از صنایع بدلیل وجود مشکلاتی از حداکثر توان خود برای فراوری استفاده نکرده اند، اضافه کرد: اگر صنایع مختلف به سهولت قادر به استفاده منابع اقتصادی به وسیله بازار سرمایه باشند می توانند ظرفیت های بدون استفاده خود را در فراوری به کار گیرند.

مدیر عامل بورس انرژی اظهار کرد: بازار سرمایه نقش خود را در تحقق شعار ملی امسال به خوبی انجام خواهد داد.

برنامه های بورس انرژی در تحقق شعار سال 99

حسینی به برنامه های بورس انرژی در سال 99 برای تحقق شعار جهش فراوری اشاره نمود و اضافه کرد: ارائه خدمات در بورس انرژی تابع یک سری از موئلفه هاست و سعی داریم با تقویت این موئلفه ها در تحقق شعار سال 99 سهیم باشیم.

مدیر عامل بورس انرژی اظهار کرد: علاوه بر پیگیری انتشار اوراق اقتصادی اسلامی و یاری به تامین اقتصادی صنایع فعال در بخش انرژی، یکی از اولویت های بورس انرژی افزایش عرضه آن دسته از حامل های انرژی است که به عنوان خوراک مورد استفاده شرکت های داخلی هستند تا خریداران به سهولت قادر به تامین خوراک مورد احتیاج خود باشند.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد خریداران از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: سال گذشته شاهد افزایش تعداد خریداران داخلی و خارجی در این بازار بودیم و در سال جدید سعی خواهیم کرد تا خریداران بیشتری را جذب این بازار کنیم و به طیف بیشتری از خریداران خدمات ارائه دهیم.

حسینی ادامه داد: اکنون در حال کوشش برای پذیرش محصولات جدید در این بازار هستیم، در این زمینه در اواخر سال گذشته الکل صنعتی را پذیرش کردیم که امیدواریم از امسال عرضه آن شروع گردد.

وی پذیرش فراوریکنندگان جدید را به عنوان اقدام دیگر بورس انرژی در سال جهش فراوری عنوان نمود و گفت: طیف وسیعی از پالایشگاه ها و پتروشیمی های عظیم، شرکت های پایین دستی کوچک و متوسط می توانند جزو عرضه کنندگان در بورس انرژی باشند و سعی خواهیم کرد از این طرق عرضه کنندگان بیشتری را جذب بورس انرژی کنیم.

حسینی شبکه بازاریابی و فروش در بازار سرمایه را متکی به تعداد کارگزاران و ایستگاه های کارگزاری دانست و گفت: کوشش خواهیم کرد تا در سال 99 کارگزاران جدیدی را به عضویت خود بگیریم و در صورتی که کارگزاران فعلی علاقمند به ایجاد ایستگاه های جدید کاری باشند با آنها همکاری خواهیم کرد تا نقاط تعامل خود با خریداران را افزایش دهیم.

مدیر عامل بورس انرژی ایران ضعف در هماهنگی و همکاری را به عنوان مهمترین چالش بالقوه در تحقق شعار امسال و سال های گذشته عنوان نمود و گفت: هماهنگی در فعالیت همه دستگاه های ذی ربط و پایش مستمر نهادهای سیاستگزار و ناظر، لازمه تحقق شعار جهش فراوری است تا فعالیت ها با هماهنگی و انسجام کامل پیگیری گردد و منتج به نتیجه گردد.

وی با اشاره به اینکه گاهی در ایران از ضعف هماهنگی و همکاری رنج می بریم که امیدواریم در حوزه اقتصاد این چالش به حداقل برسد، گفت: بازار سرمایه باید بتواند به وسیله همکاری و هماهنگی مستمر با دستگاه های ذی ربط مانند بانک مرکزی ، سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد، وزارت نفت ، وزارت صنایع ، وزارت نیرو وسایر دستگاه ها زمینه تحقق این شعار را فراهم کند.

حسینی تاکیدکرد: شعارهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب معین می گردد نباید محدود به یک سال باشد بلکه باید رونق فراوری و جهش فراوری به صورت پایدار و متوازن در کشور ادامه داشته باشد.

مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: اقتصاد ایران از اتکا بر درآمدهای نفتی در حال فاصله دریافت است و باید بتواند در کوتاهترین زمان ممکن درآمدهای جدیدی را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه ایران در بعضی از حوزه ها از پتانسیل فراوری و صادرات بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: صنایعی مانند صنعت غذایی، سلولزی، شوینده ، معدنی،پالایشی ، پتروشیمی، فلزی و لوازم خانگی، از این ظرفیت برخوردارند و می توان با بهره وری بیشتر، این بخش ها را جایگزین درآمدهای نفتی کرد و از این طریق با چالش هایی که در اقتصاد کشور با آن روبرو هستیم به سرعت و با موفقیت عبور کنیم.

منبع: ایرنا

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3929

به "تحقق جهش فراوری با تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق جهش فراوری با تامین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید