تاثیر مثبت محدودیت های کرونایی بر لاک پشت های در معرض خطر

به گزارش پرسینا بلاگ، کارشناسان حیات دریایی در فلوریدای آمریکا اعلام نموده اند که محدودیت های مقابله ای با کروناویروس که انسان ها و زباله ها را از سواحل دور نگه داشته بر افزایش جمعیت لاک پشت های پشت چرمی دریایی و در معرض خطر در این ایالت تاثیر مثبت داشته است.

تاثیر مثبت محدودیت های کرونایی بر لاک پشت های در معرض خطر

به گزارش خبرنگاران، با توجه به فصل آشیانه تابستان که تقریباً دو هفته گذشته است، کارکنان مرکز یک حیات دریایی در ساحل جونو در حال حاضر 76 لانه از عظیم ترین گونه لاک پشت های دریایی دنیا را کشف و علامت گذاری نموده اند که نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

افزایش آمارها این امید را ایجاد نموده که فصل لانه گزینی لاک پشت های پشت چرمی دریایی با موفقیت بیشتری سپری شده و هم چنین شرایط لاک پشت های دریایی سرخ (سرگنده) آسیب پذیر که قبل از خاتمه ماه مه آغاز به تخم گذاری می نمایند نیز بهبود یابد.

کارشناسان با ابراز امیدواری نسبت به این بهبود شرایط اظهار داشته اند که اگر چه شرایط دنیا تغییر نموده است اما لاک پشت ها که میلیون ها سال است به زندگی و تخم گذاری خود ادامه داده اند، نوید ادامه دنیا را می بخشند.

به گفته مدیر اجرایی محافظت از لاک پشت های دریایی، محدودیت ها و قرنطینه خانگی اعمال شده برای مقابله با شیوع کروناویروس جدید از راه های مختلفی به لاک پشت ها سود رسانده است.

این محدودیت ها باعث شده احتمال شکار تصادفی و کشته شدن عمدی لاک پشت ها کمتر گردد. کاهش حضور انسان در سواحل نیز به معنای کمبود زباله و دیگر پلاستیک هایی است که وارد محیط زیست دریایی می شوند. بلعیدن و گرفتار شدن در پلاستیک و زباله های دریایی یکی از علل آسیب دیدگی لاک پشت های دریایی است.

کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا (FWC) تقریباً 400 هزار لانه لاک پشت دریایی را در طول 1360 کیلومتر از ساحل ایالتی در طول فصل لانه سازی سال 2019 میلادی که در 31 اکتبر به خاتمه رسید، ثبت کرد که از هر 1000 لاک پشت دریایی تخم گذاری شده فقط یک لاک پشت زنده ماند. تحقیقات مرکز حیات دریایی نشان می دهد که تلفات در سواحل مشهور گردشگری که احتمال ایجاد اختلال در لانه ها بیشتر است، افزایش می یابد.

احتمال داده می گردد از هزاران لاک پشت تازه سر از تخم درآمده ای که هر ساله به دلیل نور زیاد تلف می شوند، شمار بیشتری شانس زنده ماندن و رسیدن به دریا را خواهند داشت.

اگرچه فرماندار فلوریدا به رغم افزایش تعداد موارد ابتلا به کروناویروس جدید در چند روز اخیر بعضی از سواحل ایالت را بازگشایی نموده است اما محدودیت های ماندن در خانه در مناطق دیگر به نفع سایر گونه های دریایی و هم چنین لاک پشت ها عمل نموده است.

به نوشته روزنامه گاردین، داده های مقدماتی امسال نشان می دهد که میزان مرگ و میر گاوهای دریایی ناشی از برخورد وسایل نقلیه آبی به طور متوسط نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش یافته است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4195

به "تاثیر مثبت محدودیت های کرونایی بر لاک پشت های در معرض خطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مثبت محدودیت های کرونایی بر لاک پشت های در معرض خطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید