بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی کاملا شناخته شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی و ترانزیت کالا در سطح بین المللی کاملا شناخته شده است.

بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی کاملا شناخته شده است

عبدالرحیم کردی در گفت وگو با خبرنگاران- اضافه نمود: این بندر که با داشتن موقعیت لجستیکی مناسب و حضور منطقه آزاد چابهار می توانست به دریچه ورودی کریدور شمال- جنوب و محور شرق تبدیل گردد در گذشته به توسعه آن زیاد توجه نشده اما با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه سواحل مکران و همچنین عنایات دولت تدبیر و امید به این منطقه تحولی شگرف در آن ایجاد شده است.

کردی گفت: منطقه آزاد چابهار در توسعه منطقه ای استان سیستان و بلوچستان نقش بسزایی دارد و اگر به درستی از ظرفیت های موجود در چابهار استفاده کنیم این شهرستان می تواند پیشانی توسعه کشور باشد.

وی اضافه نمود: توسعه مالی نیازمند سرمایه گذاری در بخش ها و فعالیت های مختلف مالی است و بدون سرمایه گذاری در طرح ها زیربنایی و رو بنایی نمی توان انتظار گسترش، اشتغال، فراوری، رفاه مالی را داشت.

وی در ادامه بیان نمود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است و این بندر به علت موقعیت استراتزیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی صندلی ویژه ای در مبادلات ایران باسایر کشورهای منطقه دارد.

به گفته کردی از جمله اهداف ناشی از تاسیس منطقه آزاد چابهار را می توان در جذب سرمایه های داخلی و خارجی اشتغال و درآمدهای خالص ارزی به وسیله توسعه صادرات غیر نفتی و تجارت ترانزیت، ایجاد فرصت های اشتغال درآمد برای منطقه در نهایت توسعه استان سیستان و بلوچستان دانست.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه گفت: ضرورت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار می تواند نقش مهمی را در اقتصاد سیستان و بلوچستان ایفاکند و از طرفی شکوفایی منطقه آزاد چابهار می تواند در کاهش نرخ بیکاری در استان موثر بوده که در صورت بهره گیری مطلوب ازاین قابلیت ها می توان توانمندیهای منطقه آزاد چابهار در این زمینه ارتقاء بخشید.

وی گفت: بندر چابهار نزدیکترین راستا به کشورهای میانه برای ترانزیت بین المللی کالاست.

کردی اعلام کرد: فرصت های متعدد مالی، بومی، جغرافیایی، آب و هوایی و اقلیمی منطقه موجب شده است تا چابهار دارای مزیت های منحصر به فردی در امر ترانزیت، گردشگری و تجارت گردد.

به گفته وی سرمایه گذاری ملی مناسب در راههای مواصلاتی، جاده، ارتباطات ریلی، تجهیزات بندری و اسکله نیازمند توجه در سطح کلان مدیریتی کشور است و باید از شرایط ویژه مالی و تجاری بندر چابهار بهترین استفاده ها را انجام داد.

کردی گفت: بندر چابهار مالی ترین راه ترانزیتی محور شمال، جنوب شرق و غرب به شمار می رود و قادر است میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای کشور به ارمغان آورد.

وی در ادامه بیان نمود: استان سیستان و بلوچستان به واسطه موقعیت جغرافیایی خود شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرا منطقه ای کالا و تعامل و ارتباط با حوزه های پیرامونی بخصوص کشورهای واقع در شمال و شرق خود را داراست.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: کشورهای منطقه و همسایه ایران و استان سیستان و بلوچستان جهت غلبه بر تنگاهای جغرافیایی و چالشهای مالی، و نفتی خود اقدام به تدوین برنامه های مالی جدیدی کرده اند که نگاه به بازارهای منطقه ای یکی از این برنامه هاست که در این میان نقش سیستان و بلوچستان در ایجاد پیوند میان حوزه های پیرامونی این منطقه بسیار قابل ملاحظه است.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3506

به "بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی کاملا شناخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی کاملا شناخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید