برنده صلح نوبل: بایدن از امروز باید به قول خود در مورد یمن عمل کند

به گزارش پرسینا بلاگ، فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در مقاله ای از رئیس جمهور جدید آمریکا خواست تا به قول خود برای قطع حمایت از دولت سعودی در جنگ یمن عمل کند.

برنده صلح نوبل: بایدن از امروز باید به قول خود در مورد یمن عمل کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توکل کَرمان فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل، از جو بایدن خواست تا هرچه سریعتر برای توقف جنگ یمن وارد عمل گردد.

او در روزنامه واشنگتن پست نوشت که دولت آمریکا اشتباه بزرگی در دادن چراغ سبز به عربستان سعودی برای حمله نظامی به یمن انجام داد و به اشتباه خود با حمایت از این جنگ ضریب داد. جنگی که دهها هزار نفر تا کنون کشته در پی داشته است.

توکل کرمان سپس نوشت از اینکه جو بایدن در سخنرانی های انتخاباتی خود عربستان سعودی را کشوری منفور خواند و خواهان توقف فروش سلاح به این کشور شد. راضی شده است.

این فعال عضو اخوان المسلمین یمن و حزب الاصلاح (مقیم در ترکیه) اضافه نمود: بایدن باید از همین امروز به قول خود عمل کند. ماه گذشته به دولت ترامپ گفتم که توافق فروش موشک های هوشمند به ارزش 500 میلیون دلار به عربستان، می تواند به ویرانی بیشتر یمن و کشتار مردم این کشور بیانجامد و اکنون بدون دخالت دولت بایدن این توافق در 21 ژوئن آینده در کنگره به تصویب خواهد رسید.

برنده جایزه صلح نوبل (سال 2011) تأکید کرد که فروش سلاح های بیشتر به عربستان سعودی، کمکی به فقر و گرسنگی و کشتار میلیون ها یمنی نخواهد کرد. و یمنی ها برای حل مشکلاتشان فقط باید به خودشان متکی باشند.

توکل کَرمان بار دیگر به سخنان پیشین جو بایدن اشاره نمود که گفته بود دولت آمریکا باید به مدح و ستایش دیکتاتورها سرانجام دهد و از بی توجهی به حقوق بشر دست بردارد.

او سپس نوشت که از زمان یورش ائتلاف سعودی به یمن، گروههای تروریستی نیز جان دوباره ای گرفته اند و دولت سعودی در کنار امارات متحده عربی، به گروههایی مثل القاعده برای نفوذ در یمن چراغ سبز نشان داده است و دولت بایدن برای اینکه جلو تندروی در منطقه را بگیرد باید به جنگ یمن سرانجام دهد.

امروز نیز سارا لیا ویتسون مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری اکنون، دموکراسی برای دنیا عرب که یک سازمان مستقر در نیویورک است، در صفحه توئیتر خود نوشت که روزهای بدی در انتظار محمد بن سلمان ولی عهد سعودی خواهد بود.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6397

به "برنده صلح نوبل: بایدن از امروز باید به قول خود در مورد یمن عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده صلح نوبل: بایدن از امروز باید به قول خود در مورد یمن عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید