برنامه فیفا برای محدود کردن کمیسیون اِیجنت ها و انتقال قرضی بازیکنان

به گزارش پرسینا بلاگ، فدراسیون جهانی فوتبال میخواهد محدودیت هایی را برای مدیر برنامه ها و تعداد انتقال قرضی بازیکنان اعمال کند.

برنامه فیفا برای محدود کردن کمیسیون اِیجنت ها و انتقال قرضی بازیکنان

به گزارش خبرنگاران، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) میخواهد با معرفی قوانین جدید، تأثیر مدیر برنامه های سرشناس فوتبال در نقل وانتقالات را محدود کند. بر اساس این گزارش هدف فیفا این است که کمیسیون مدیر برنامه های فوتبالی را محدود کند، به این صورت که اگر طرف حساب آنها باشگاه خریدار باشد تنها 3 درصد به عنوان کمیسیون انتقال دریافت نمایند و اگر طرف حساب آنها باشگاه فروشنده باشد تنها 6 درصد به عنوان کمیسیون نصیب شان گردد.

در قوانین جدیدی که فدراسیون جهانی فوتبال میخواهد آنها را وضع کند، مدیر برنامه ها یا همان اِیجنت ها دیگر نمی توانند از هر دو طرف (باشگاه خریدار و باشگاه فروشنده) کمیسیون دریافت نمایند. مینو رایولا یکی از آن مدیر برنامه هایی است که در سال های اخیر کمیسیون های زیادی از انتقال بازیکنان به تیم های مختلف نصیبش شده که در یک مورد در سال 2016 بابت انتقال پل پوگبا فرانسوی از یوونتوس به منچستریونایتد مبلغ 35 میلیون پوند به عنوان کمیسیون به دست آورد.

همچنین فیفا در نظر دارد قانونی را وضع کند که از فصل 22-2021 باشگاه ها تنها مجاز به انتقال 8 بازیکن بالای 21 سال خود به صورت قرضی به باشگاه های دیگر خواهند بود و این تعداد از فصل 23-2022 به 6 بازیکن قرضی کاهش پیدا خواهد نمود. برای مثال در حال حاضر باشگاه چلسی 27 بازیکن به باشگاه های دیگر قرض داده است.

باشگاه هایی همچون منچسترسیتی و یوونتوس هم البته این قانون جدید ضربه خواهند خورد که حداقل 12 بازیکن به تیم های دیگر قرض داده اند. بازیکنانی هم که در این باشگاه ها فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی نمایند هم البته از این قانون ممکن ست متضرر گردد چرا که شانس بازی در تیم های خود ندارند.

فیفا اما هدفش این است که باشگاه ها بیشتر روی استعدادهای خود سرمایه گذاری نمایند و سرمایه گذاری آنها برای خرید بازیکنان گرانقیمت را محدود کند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1637

به "برنامه فیفا برای محدود کردن کمیسیون اِیجنت ها و انتقال قرضی بازیکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فیفا برای محدود کردن کمیسیون اِیجنت ها و انتقال قرضی بازیکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید