ایمنی خودروهای داخلی با اتصال به اینترنت اشیاء ارتقا می یابد

به گزارش پرسینا بلاگ، یکی از پروژه هایی که برای ارتقای ایمنی خودروها در حال انجام است، توسعه پلتفرم خودروهای متصل با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان است.

ایمنی خودروهای داخلی با اتصال به اینترنت اشیاء ارتقا می یابد

توسعه زیرساخت خودروهای متصل با هدف پیاده سازی اتصال پذیری خودروها، تعریف شده است و ارتباط میان خودروها با مراکز امداد، دیگر خودرو، زیرساخت های مرتبط، تلفن همراه و انسان را برقرار می نماید و این کار ایمنی وسایل حمل ونقل را افزایش می دهد.

در یک تعریف کلی خودروهای متصل را خودروهایی می دانند که بتوان از راه دور با آنها در ارتباط بود و میان راننده و ماشین تبادل داده های اطلاعاتی شکل بگیرد. به گواه تاریخ جنرال موتورز که نخستین سازنده خودرو در جهان است؛ بحث خودروهای متصل را در سال 1996 عنوان کرد.

از همان سال ها بود که انواع مختلفی از این نوع خودروها طراحی و فراوری شد. با توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری این صنعت و ایجاد نیازهای جدید فناورانه، شرکت های خودروسازی به سمت توسعه پلت فرم خودروهای متصل حرکت کردند و امروز بازار این صنعت رونق زیادی گرفته است.

خودروهای متصل راحتی و سرگرمی را برای سرنشینان به همراه می آورند و این فناوری باعث ایجاد مشارکت و ارتباطات بین خودروسازان، فراورینمایندگان تجهیزات اصلی، فناوری و سایر مشاغل خارج از حوزه صنعت خودروی سنتی می گردد. اتومبیل های متصل زیست بوم جدیدی را در صنعت خودرو ایجاد نموده اند که یکی از آنها ایجاد مشارکت نوآورانه با شرکت های فناور و فراورینمایندگان تجهیزات اصلی و سایر مشاغل خارج از محدوده اتومبیلرانی سنتی است.

این صنعت در ایران هم با همکاری و هم افزایی نهادهای مرتبط در حال توسعه یافتن است. یکی از این نهادها، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که به یاری شرکت های دانش بنیان و خلاق کوشش می نماید تا پلت فرم خودروهای متصل را در کشور توسعه دهد.

این کار با همکاری شرکت های خودروسازی، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران، صنعتگران و شرکت های دانش بنیان و خلاق اجرایی می گردد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری، قرار بر این است که با این همکاری شکل گرفته، خودروهای فراوری شده امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند. توان دانشی متخصصان و دانشگاه ها به صنعت خودروی کشور پیوند می خورد تا زیرساخت این نوع از اتومیل های هوشمند توسعه یابد و امنیت تردد ارتقا یابد.

پیش بینی می گردد که خودروهای متصل تا سال 2030 نه تنها جای ناوگان امروزی را بگیرند، بلکه نزدیک به 750 میلیارد دلار درآمد ایجاد نمایند که در فضای رقابتی خودروسازان رقم قابل توجهی است. ایمنی و امنیت، آسودگی، سرگرمی، مدیریت رانندگی و تعامل از جمله مزیت های توسعه این نوع از خودروها است.،ایرنا

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7474

به "ایمنی خودروهای داخلی با اتصال به اینترنت اشیاء ارتقا می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی خودروهای داخلی با اتصال به اینترنت اشیاء ارتقا می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید