ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده

به گزارش پرسینا بلاگ، پورسیدآقایی بر لزوم تجهیز همه خودروهای دیزلی به فیلتر جذب دوده تأکید کرد.

ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده

به گزارش خبرنگار ، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در مراسم رونمایی از نصب 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید برای کاهش آلودگی هوا انجام شود، نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری است.

وی اضافه نمود: با نصب فیلتر جذب دوده بر روی اتوبوس های شهری، جلوی انتشار دوده از اتوبوس های استاندارد هم گرفته می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به انتخاب 50 اتوبوس برای نصب فیلتر جاذب دوده گفت: تاکنون بر روی 20 دستگاه اتوبوس فیلتر دوده نصب شده است که ما همه آن ها را تجهیز کنیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا این شرکت خودش بتواند فیلتر های جاذب دوده را تولید کند، گفت: از شرکت های دانش بنیان هم خواستیم در این زمینه همکاری کنند، چرا که باید همه اتوبوس های شهری به فیلتر جذب دوده مجهز شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: باید تمام اتوبوس ها، کامیون ها و دستگاه هایی که از سوخت دیزلی استفاده می کنند را مجهز به فیلتر جذب دوده کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته همه اتوبوس های تهران دارای معاینه فنی شدند، اما در این شرایط هم انتشار دوده از این خودرو ها آلاینده است، لذا این فیلتر ها که آخرین تکنولوژی دنیا هستند مورد استفاده قرار دادیم تا 700 دستگاه اتوبوس بی آر تی که تولید شرکت خودروسازی داخلی هستند را به فیلتر جاذب دوده مجهز کنیم.

پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه راه حل کاهش آلودگی هوای تهران جلوگیری از انتشار گاز های آلاینده در مبدأ است، شرح داد: علت این است که تغییر شرایط آب و هوایی در اختیار ما نیست و ما تنها می توانیم بر روی منابع آلاینده کنترل داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در مورد محل تأمین منابع خرید فیلتر دوده شرح داد: تمام هزینه های خرید آن از طرف شهرداری پرداخت شده و هر فیلتر دوده 100 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود تمام منابع حاصل از جریان خودرو هایی که معاینه فنی ندارند، به شهرداری داده شود، گفت: تاکنون دولت این مبالغ را در اختیار قرار نداده و امیدواریم که تا سرانجام سال ارائه دهد.

پورسیدآقایی در مورد نظر کمیسیون های شورا های شهر تهران در مورد نصب فیلتر دوده شرح داد: کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای شهر با این کار موافق هستند که البته ابهاماتی وجود دارد که می گویند این فیلتر ها به موتور اتوبوس آسیب می زند، اما با تمهیدات در نظر گرفته شده این کار ها را خود شرکت اتوبوسرانی انجام می دهد، لذا جای نگرانی نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران شرح داد: این فیلتر ها با فیلتر هایی که در گذشته وارد شده بودند تفاوت دارند، چون در نوع قبلی باید برخی از مواد شیمیایی را هم به سوخت خودرو اضافه می کردیم، اما در فیلتر های کنونی نیازی به مواد اضافه نمودنی نیست.

وی گفت: پس از 8 ماه کارکرد این فیلتر ها باید باز شوند و در زمان مناسب مواد جذب شده از آن ها جداسازی شود.

پورسیدآقایی درمورد تأثیر گرانی بنزین بر ترافیک شهری گفت: انتظار همه این است که وقتی قیمت بنزین تغییر می کند، ما امکانات جدید را در اختیار مردم قرار دهیم تا به وسیله آن تردد کنند.

وی اضافه نمود: شهردار تهران و وزیر کشور نامه ای به رئیس جمهور نوشتند تا بخشی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی برسد، زیرا تجربه گذشته نشان داده است که اگر امکانات خوبی به مردم ندهیم پس از مدتی دوباره به سمت استفاده از حمل و نقل شخصی می فرایند.

نارضایتی شهفرایندان از خدمات شهرداری تهران/ مدیران شهری ما شتاب زده و عجول عمل می کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در طول مدتی که قیمت بنزین تغییر کرده 11 درصد افزایش مسافر در مترو داشتیم، گفت: در اتوبوسرانی هم افزایش مسافر کاملا محسوس است.

وی در واکنش به ایرادات پلیس از طرح ترافیک جدید، گفت: ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکاشناسی است و در نامه راهور هم که تقاضا کرده بودند ساعت طرح ترافیک به ساعت 17 کاهش یابد ما تأکید کردیم این کار اشتباه است، لذا فقط یک ساعت زمان طرح ترافیک را کاهش دادیم و این موضوع هم فقط تا سرانجام سال است و شامل 6 ماهه نخست سال نمی شود.

پورسیدآقایی در مورد کیفیت هوای تهران گفت: کیفیت هوای تهران رضایت بخش نیست، اما هنوز وارد محدوده ناسالم برای مردم نشدیم و هوا فقط برای بیماران خاص و بچه ها ناسالم است و تعطیلی امروز هم به خاطر شرایط بچه ها و گروه های حساس بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه شرایط 9 منطقه شهر تهران سالم است، شرح داد: شاخص هر منطقه بین 150 تا 160 است و سایر مناطق هم شاخصی بین 100 تا 130 دارند.

وی با بیان اینکه پایداری شهر افزایش پیدا کرده است، گفت: بعد از 6 روز هنوز شاخص کل شهر ناسالم نشده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در شهر کرج بیشتر از تهران است، گفت: بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران به خاطر خودرو ها و 20 درصد هم به خاطر صنایع است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اضافه نمود: در بخش هایی از شهر تهران که شاخص آلودگی هوا بالای 150 رفته به خاطر این است که در اطراف آن ها خودرو های سنگین دیزلی تردد می کنند و این موجب آلودگی هوا شده است و جا هایی که خودرو های سواری هستند شاخص بهتری دارند.

وی در سرانجام در مورد سهم سوخت خانگی در آلایندگی هوای تهران گفت: گرمایش خانگی سهم ناچیزی در آلودگی تهران دارد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2530

به "ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است، لزوم تجهیز همه خودرو های دیزلی به فیلتر جذب دوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید