امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- یک محقق آمریکایی اپلیکیشن جدیدی برای تلفن همراه ابداع نموده است که با استفاده از سامانه ردیابی جی.پی.اس، افراد درگیر در بلایای طبیعی را با کاربران این اپ متصل می نماید.

امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید

به گزارش روز شنبه گروه علمی خبرنگاران از خبرگزاری یونایتدپرس، این اپلیکیشن تلفن همراه با استفاده از فناوری جی.پی.اس به نیروهای امداد و نجات یاری می نماید که محل گرفتارشدگان در بلایای طبیعی را شناسایی و به آن ها یاری نمایند.

این اپ که PubSafe نام دارد به افرادی که در جریان بلایای طبیعی، گرفتار شده اند اجازه می دهد تا موقعیت مکانی خود را به طور مستقیم از تلفن همراه خود به یک نقشه عمومی پست نمایند تا نیروهای امداد و نجات بتوانند آن را در زمان مناسب مشاهده نمایند.

ارون ایلر مبتکر آمریکایی این اپ گفت: این اپلیکیشن در زمانی کوتاه می تواند افرادی که به یاری احتیاج دارند را به نیروهای امداد و نجات متصل کند.

ایلر دو سال پیش آغاز به ساخت این اپلکیشن کرد. ایده ابداع این اپلیکیشن زمانی به مغز وی خطور کرد که در حال تماشای برنامه زنده اعزام نیروهای امداد و نجات برای یاری به قربانیان توفان متیو بود؛ این توفان در سال 2016 ویرانی گسترده ای در جنوب شرق آمریکا بر جای گذاشت.

با این حال برای کارایی مؤثر این اپ، چند زمینه باید موجود باشد؛ اول آنکه منطقه فاجعه باید سرویس تلفن همراه داشته باشد، دوم همه افراد باید تلفن همراه داشته و دیگر اینکه همه باید از این اپ استفاده نمایند.

علمی**2038** 1055

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 457

به "امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی در بلایای طبیعی با اپ موبایلی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید