امارات، فرزندان بن زاید در سِمت ریاست دستگاه اجرایی

به گزارش پرسینا بلاگ، ولیعهد ابوظبی که درحال حاضر قدرتمندترین چهره امارات است٬ دونفر از فرزندان خود را به سمت ریاست در دستگاه اجرایی پادشاهی منصوب کرد.

امارات، فرزندان بن زاید در سِمت ریاست دستگاه اجرایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی21 پادشاهی ابوظبی دستخوش تغییراتی در ساختار دستگاه اجرایی خود شده است که در آن دو پسر شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به سمت ریاست در این این دستگاه معرفی شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری امارات٬ روز دوشنبه شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان٬ شیخ خالد بن محمد بن زاید، عضو شورای اجرایی پادشاهی ابوظبی را به سمت رئیس دفتر اجرایی ابوظبی منصوب و وی را جایگزین احمد مبارک مزروعی کرد.

همچنین شیخ ذیاب بن محمدبن زاید عضو شورای اجرایی ابوظبی نیز به جای شیخ حامد بن زاید٬ به سمت ریاست دیوان ولیعهد منصوب شد.

گفتنی است که دفتر اجرایی ابوظبی مسئولیت حمایت از شورای اجرایی امارات را به عهده دارد که محمد بن زاید در رأس آن است و سیاست های کلی پادشاهی را وضع و بر اجرای آنها نظارت می نماید.

در این راستا نخست وزیر امارات٬ حکم پادشاهی را برای تأسیس اداره پشتیبانی دولت صادر کرد و طی صدور یک حکم کتبی انتصاب علی راشد قناص را به عنوان رئیس این اداره گفت.

در حال حاضر محمد بن زاید به ویژه با توجه به بیماری نخست وزیر قدرتمندترین مقام کشور امارات است و اختیارات گسترده ای دارد. بن زاید همچنین چهره سیاسی و نظامی امارات محسوب می گردد.

+

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1825

به "امارات، فرزندان بن زاید در سِمت ریاست دستگاه اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات، فرزندان بن زاید در سِمت ریاست دستگاه اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید