اعتراض به تصمیم دولت گرجستان برای یاری اقتصادی به پروازهای روسیه

به گزارش پرسینا بلاگ، اپوزیسیون گرجستان از تصمیم دولت این کشور برای یاری اقتصادی به سفرهای هوایی از روسیه به این کشور انتقاد کردند.

اعتراض به تصمیم دولت گرجستان برای یاری اقتصادی به پروازهای روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از civil.ge، دولت گرجستان در تاریخ 24 ژوئیه به شرکت فرودگاه های این کشور اجازه داد تا از سفرهای هوایی افرادی که قصد دارند به وسیله ایروان، از روسیه به این کشور سفر نمایند حمایت مالی کند.

نمایندگان اپوزیسیون در مجلس گرجستان تصمیم برای ارائه یارانه به سفرهای هوایی از روسیه به تفلیس و باتومی را مورد انتقاد قرار دادند.

قرار است در مجموع 600 هزار یورو بدون مالیات بر ارزش افزوده به صورت سالانه برای پروازهای این جهت یاری گردد. با این حال هزینه پرواز برای هر مسافر می بایست از 90 یورو (بدون احتساب مالیات) تجاوز کند. شرکت های هواپیمایی در طی سال می بتیست حداقل دو پرواز در هفته در این جهت انجام دهند.

تصمیم گیری در خصوص اعطای یارانه های پرواز، کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفت که تحریم های پروازی روسیه در واکنش به اعتراضات ضد روسی در تفلیس، به اجرا درآمد.

در تاریخ 20 ژوئن تظاهرات نیروهای مخالف دولت گرجستان در اعتراض به سفر هیات مجلسی روسیه به این کشور برای شرکت در مجمع بین مجلسی کشورهای ارتدکس در تفلیس به خشونت کشیده شد و در جریان آن 240 نفر مصدوم و 305 نفر نیز بازداشت شدند.

در پی این تظاهرات اعتراض آمیز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دستور توقف پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور از 8 ژوئیه به گرجستان را صادر کرد.

دستور رئیس جمهوری روسیه شامل شرکت های هواپیمایی گرجستان نیز شده است. پیش از این هواپیماهای 6 شرکت هواپیمایی روسیه و 2 شرکت گرجستانی پروازهای متقابل میان دو کشور را انجام می دادند. بنا به آمار رسمی روسیه در پنج ماه اخیر 540هزار شهروند این کشور به گرجستان سفر نموده اند که 31درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است. نهاد دولتی امور گردشگری روسیه پیش بینی کرد که با بکارگیری محدودیت هایی برای شرکت های هواپیمایی، سفرهای گردشگری از روسیه به گرجستان 60 الی 70درصد کاهش خواهد یافت.

نمایندگان اپوزیسیون در مجلس گرجستان تصمیم دولت این کشور را مبهم می دانند. سالومه ساماداشویلی از حزب حرکت ملی متحد معتقد است که وابستگی مالی به روسیه از جمله به واسطه بازار گردشگری، یک اهرم قوی برای نفوذ سیاسی مسکو بر تفلیس است.

گئورگی کاندلاکی از حزب گرجستان اروپایی نیز با ابراز تعجب از این تصمیم این سوال را مطرح نموده است که چرا دولت از قرارداد با شرکت هواپیمایی کم هزینه ای همانند Ryanair امتناع می نماید و به جای آن پول ها را در جهت روسیه هزینه می نماید.

در پاسخ به نقدها اپوزیسیون، گئورگی چوگووادزه رئیس شرکت فرودگاه های گرجستان گفت که اعطای یارانه پرواز، فقط برای جهت روسیه نیست بلکه شامل جهتهای پروازی لندن، بروکسل و ایروان نیز می باشد.

به گفته وی تعلیق پروازهای روسیه ضربه ای ناگهانی به اقتصاد گرجستان بود و از این رو دولت فورا به آن پاسخ داد.

چوگووادزه تاکید نمود که تصمیم اخیر باعث می گردد تا گرجستانی هایی که در روسیه زندگی نمایند و تمایل به بازدید از کشور مادری را دارند، تشویق شوند. با این حال وی خاطر نشان کرد که تا کنون قراردادی با هیچ یک از شرکت های هواپیمایی در این زمینه امضا نشده و مذاکرات با شرکت های مختلف در حال اجرا است که احتمالا در آینده نزدیک توافقات دوجانبه ای در این زمینه صورت خواهد گرفت.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 950

به "اعتراض به تصمیم دولت گرجستان برای یاری اقتصادی به پروازهای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به تصمیم دولت گرجستان برای یاری اقتصادی به پروازهای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید