اربعین حسینی؛ از کوشش برای ویزا رایگان اتباع تا صدور ویزا عراق در مشهد برای زائران افغانستانی

به گزارش پرسینا بلاگ، سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی گفت که کوشش برای صدور ویزا رایگان برای اتباع مقیم دارای پاسپورت الکترونیکی ادامه دارد و برای آن دسته از زوار افغانستانی که پیروز به کسب ویزا عراق نشده اند زمینه صدور ویزا از مشهد وجود دارد.

اربعین حسینی؛ از کوشش برای ویزا رایگان اتباع تا صدور ویزا عراق در مشهد برای زائران افغانستانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد تقی هاشمی سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری با اشاره به فلسفه وجودی اربعین که تمدن ساز و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است، گفت که تاریخ شروع ثبت نام زائرین مقیم افغانستانی برای زیارت عتبات عالیات از 25، 06، 1398 شروع شده و تا 20، 07، 1398 ادامه دارد.

وی اضافه کرد که برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زوار ایام اربعین کوشش های منسجم از 4 ماه پیش شروع شده و پیش بینی می گردد در امسال رشد زائرین ورودی و مقیم بین 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

براساس آمار در سال گذشته 33 هزار و 328 نفر آمار زائرین ورودی از مرز دوغارون بوده و زائرین مقیم نیز دوازده هزار و 916 نفر بوده اند.

هاشمی از زائرینی که قصد سفر اربعین را دارند نیز خواست تا در در ایام باقی مانده برای ثبت نام به دفاتر مراجعه نمایند تا در لحظات آخر با تراکم جمعیتی روبرو نشده و امکان ارائه خدمات به زائرین فراهم باشد.

سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی گفت که در نتیجه هماهنگی های اجرا شده برای زائرین خارجی که بصورت ترانزیتی با ویزا یک بار عبور وارد ایران می شوند در زمان اعزام به اربعین خدمات ویژه ای در جهت بازگشت به آنها داده می گردد تا برای ورود مجدد مسئله ای نداشته باشند.

وی اضافه کرد که کوشش ها برای صدور ویزا رایگان برای اتباع مقیم ایران دارای گذرنامه الکترونیک ادامه دارد و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر این موضوع محقق گردد.

هاشمی درباره زائرین افغانستانی و پاکستانی که پیروز به کسب ویزا عراق در کشورهای خود نشدند نیز گفت: چنانچه زائری پیروز نشد در افغانستان یا پاکستان ویزا عراق را بگیرد، ما حاضریم در شهر مشهد زمینه کسب ویزای معتبر را برای زائرین فراهم کنیم که هزینه ویزا 50 دلار و هزینه ارائه خدمات دفتری 16 هزار تومان می باشد.

وی با اشاره به بحث تخصیص و تجهیز موکب های ده گانه نیز گفت که این موکب ها در جهت تردد اتباع خارجی قرار گرفته است و علاوه بر آن دو موکب در کاظمین و دو موکب در کربلا نیز به زائرین ارائه خدمت خواهند کرد.

سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی تاکید نمود: برای خروج اتباع خارجی مرز شلمچه معرفی شده اما پیش بینی شده اما اگر در سایر مرزها نیز بصورت اضطراری و اشتباهی بعضی از اتباع حضور پیدا نمایند خدمت رسانی انجام خواهد شد اما توصیه می گردد دوستان و زائرین غیر ایرانی اربعین از مرز شلمچه برای ورود به عراق استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش حجم علاقمندی برای زیارت اربعین و طبق پیشبینی انتظار می رود صد و بیست تا صد و سی هزار زائر اربعین از کشورهای افغانستان و پاکستان وارد شهر مشهد شوند و بصورت ترانزیتی از ایران عبور خواهند کرد. چنانچه زائری نیز در دقیقه نود با مشکل ویزا تقلبی در مرز خروجی ایران به سمت عراق روبرو شد، براساس هماهنگی که با ناجا و دولت عراق اجرا شده با همکاری های میدانی یاری خواهد شد تا زائر با کمترین مشکل بتواند معظل را رفع کند.

هاشمی تاکید نمود: اتباع افغانستانی که دارای پاسپورت عادی اقامت هستند نیز می توانند در دفاتر آمایش ثبت نام نمایند و ارائه این خدمت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به دسته دیگری از مهاجرین افغانستانی که دارای برگه سرشماری هستند نیز گفت: در طرح سرشماری بعضی مسائل برای این افراد وجود دارد که در آخرین جلسه آقای دکتر محمودی رئیس کل اداره اتباع کشور با سفیر افغانستان این موضوع مجددا مطرح شد و حل آن موکول شده به سفارت افغانستان در تهران تا مسائل پیش آمده را رفع نمایند.

.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1711

به "اربعین حسینی؛ از کوشش برای ویزا رایگان اتباع تا صدور ویزا عراق در مشهد برای زائران افغانستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اربعین حسینی؛ از کوشش برای ویزا رایگان اتباع تا صدور ویزا عراق در مشهد برای زائران افغانستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید