اختصاص 150 هزار میلیارد تومان به همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/خوزستان یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصمیم گیری برای اختصاص 150 هزار میلیارد تومان به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان اطلاع داد.

اختصاص 150 هزار میلیارد تومان به همسان سازی حقوق بازنشستگان

مجتبی یوسفی با اشاره به آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حدود دو ماه گذشته، 45 عضو کمیسیون تلفیق حتی در روزهای تعطیل مشغول آنالیز و تصویب بودجه سال آینده بودند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: دولت پیشنهاد نموده بود برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، 90 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد اما کمیسیون تلفیق این بودجه را 60 هزار میلیارد تومان افزایش داد و به 150 هزار میلیارد تومان رساند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه پروژه های عمرانی در مناطق محروم توضیح داد: برای بودجه پروژه های عمرانی در مناطق محروم به ویژه استان هایی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان، 50 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که 18 هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی پروژه های آب و فاضلاب و راه و 32 هزار میلیارد تومان از آن برای اشتغال است و سهم استان خوزستان نیز یک هزار و 500 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات سنواتی است.

یوسفی در مورد شرایط خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: بر اساس قوانین بالادستی، تبدیل خودروهای پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی ممنوع بود اما در کمیسیون تلفیق مصوب شده است که با پرداخت عوارض می توان خودروهای پلاک اروند را به پلاک ملی تبدیل کرد. این مساله 10 سال بلاتکلیف مانده بود که پایان در مورد آن تصمیم گیری شد.

وی اضافه کرد: در حوزه مسائل شهری و شهرداری ها نیز برای اولین بار 500 میلیارد تومان به بحث آب های سطحی و با اولویت استان های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان اختصاص داده شد.

نماینده اهواز گفت: سال جاری دستوری گرفته شد تا 500 میلیارد تومان به متروی اهواز اختصاص یابد. برای سال آینده نیز 1500 میلیارد تومان برای متروی کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.

وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می کرد، اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریع تر شاهد مشخص تکلیف قرارداد متروی اهواز با پیمانکار قبلی باشیم یا اینکه شهرداری، پیمانکار جدیدی بگیرد تا این اعتبارات بازگشت داده نشوند.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6589

به "اختصاص 150 هزار میلیارد تومان به همسان سازی حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 150 هزار میلیارد تومان به همسان سازی حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید