آیا کرونا برای همواره همراه انسان ها خواهد ماند؟، خطر ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کووید-19 جقدر است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، هنوز کسی نمی داند که ویروس کرونا تبدیل به چیزی مانند آنفلوآنزای فصلی خواهد شد یا یک بیماری مزمن و یا مانند هپاتیت B و ویروس سارس نابود می گردد اما آنچه معین است اینکه این ویروس عجیب ذهن کارشناسان را به خود مشغول نموده است.

آیا کرونا برای همواره همراه انسان ها خواهد ماند؟، خطر ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کووید-19 جقدر است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، نگرانی دانشمندان از احتمال ابتلای مجدد به کرونا افزایش یافته است چراکه سطح پادتن ایجاد شده در بدن افراد بهبودیافته همواره برای ایجاد ایمنی کامل و طولانی مدت کافی نیست و سطح پائین پادتن ویروس جدید کرونا در خون افرادی که پس از ابتلا به بیماری کووید-19 حالشان بهبودیافته است به نگرانی ها در خصوص احتمال ابتلای مجدد انسان ها به این ویروس دامن زده است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه فودان در شهر شانگهای با آزمایش میزان پادتن 175 بیماری که پس از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شده اند، دریافتند که سطح پادتن در خون نزدیک به یک سوم آن ها به شکل غیرمنتظره ای پائین است. به گفته آن ها در بعضی موارد اصلا پادتن بیماری کووید-19 در خون بهبودیافتگان موجود نیست.

به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چاپ هنگ کنگ، محققان دانشگاه فودان با این حال تاکید نموده اند که در خصوص احتمال ابتلای مجدد افرادی که پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا حالشان بهبودیافته است باید تحقیق نمایند.

پژوهش دانشمندان در شانگهای اولین تحقیق در خصوص میزان سطح پادتن خون افراد شفایافته پس از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا محسوب می گردد.

در گزارش گروه تحقیقاتی دانشگاه فودان آمده است که همه 175 بیماری که سطح پادتن خون آن ها مورد آزمایش قرار گرفته است اخیرا علائم خفیفی از ابتلا به بیماری کووید-19 داشتند و اغلب آن ها هم جوان بودند.

محققان در این پژوهش از آزمایش سطح پادتن افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس جدید کرونا به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان انتقال یافته بودند خودداری کردند زیرا به بسیاری از آن ها پلاسمای خون شفا یافتگان تزریق شده بود.

فراوری پادتن از سوی سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد و ساختار شیمیایی منحصربه فرد آن عامل بیماری خاصی را مهار می نماید.

یافته های دانشمندان چینی نشان می دهد که میزان پادتن ویروس جدید کرونا در خون افراد با افزایش سن بیشتر می گردد. سطح پادتن این ویروس در خون افراد 60 تا 85 ساله پس از ابتلا به کووید-19 بیش از سه برابر میزان آن در خون افراد 15 تا 39 ساله است.

میزان پائین پادتن در خون شفا یافتگان می تواند ایمنی گله ای را که منجر به جلوگیری از شیوع دوباره بیماری همه گیر می گردد مختل کند. با این حال رئیس گروه تحقیقاتی دانشگاه فودان روز سه شنبه تاکید نمود که برای نتیجه گیری در خصوص تاثیر سطح پادتن در خون شفا یافتگان بر ایمنی گله ای به داده های بیشتری از سراسر دنیا احتیاج است.

سطح پائین پادتن در خون شماری از بهبودیافتگان می تواند خبر بدی نیز برای فراوری واکسن بیماری کووید-19 محسوب گردد زیرا اگر خود ویروس جدید کرونا نتواند باعث فراوری سطح قابل قبولی از پادتن در بدن بعضی بیماران گردد احتمالا واکسن آن که حاوی میکرو ارگانیسم ضعیف شده ویروس است نیز نمی تواند منجر به فراوری میزان موثری از پادتن گردد.

وانگ چن مشاور ارشد دولت چین در امور علمی می گوید: به عبارت دیگر کسی نمی داند که ویروس کرونا تبدیل به چیزی مثل یک آنفلوانزای فصلی خواهد شد یا یک بیماری مزمن مانند هپاتیت B یا مانند ویروس سارس نابود می گردد؟

برای بسیاری از پرسش ها در خصوص ویروس جدید کرونا از جمله چگونگی انتقال آن از حیوان به انسان، علت واکنش متفاوت بدن افراد به این ویروس و دلیل نتیجه مثبت تست شماری از بهبودیافتگان تا به امروز پاسخی ارائه نشده است.

انتهای پیغام/4145

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4073

به "آیا کرونا برای همواره همراه انسان ها خواهد ماند؟، خطر ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کووید-19 جقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا برای همواره همراه انسان ها خواهد ماند؟، خطر ابتلای مجدد بهبودیافتگان به ویروس کووید-19 جقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید