آمریکا ناو جنگی آتش گرفته خود را از رده خارج می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته است با توجه به هزینه های بالای بازسازی ناوهواپیمابر یو. اس. اس بونهام ریچارد که چندی پیش دچار حریق شد، از رده خارج کند.

آمریکا ناو جنگی آتش گرفته خود را از رده خارج می نماید

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: بازسازی این ناوهواپیمابر که حدود 60 درصد از بخش های مختلف آن در جریان یک آتش سوزی آسیب دید برای پنتاگون و نیروی دریایی آمریکا، هم هزینه بر و هم زمان بر است.

ناو جنگی بونهام ریچارد آمریکا 22 تیرماه در بندر سن دیگو بر اثر یک انفجار داخلی مشکوک، دچار آتش سوزی شدید شد و به مدت چهار روز در آتش سوخت، نیروی دریایی آمریکا به دنبال این حادثه اظهار داشت که آتش سوزی ناو جنگی بونهوم ریچارد پس از چهار روز در بندر سن دیگو انتها خاموش شد.

نیروی دریایی آمریکا در آن تاریخ در بیانیه خود، فرایند خاموش کردن آتش در این ناو جنگی را انتها دادن به یکی از بدترین دوزخ های ایالات متحده در خارج از جنگ در سال های اخیر توصیف کرد.

مهندسان برای برآورد میزان خسارت وارده به این کشتی به علت وجود درجه حرارت داخلی یکهزار درجه فارنهایتی (650 درجه سلیسوس) قادر به ورود به آن نشده بودند.

علت آتش سوزی در ناو بونهام هنوز تعیین نشده است.

هزینه بازسازی 3میلیارد دلاری و 7 سال زمان

بنابراین گزارش هزینه بازسازی این ناوهواپیمابر چندمنظوره بین دو میلیارد و 500 تا سه میلیارد و 200 میلیون دلار تخمین زده شده و پنج تا هفت سال این فرایند زمان خواهد برد بنابراین پنتاگون از انجام آن صرف نظر نموده است.

این رسانه خبری آمریکایی اضافه کرد: حتی طرحی برای تغییر کاربری این ناوجنگی منحصر به فرد ناوگان دریایی آمریکایی برای نگاهداشتن آن در نظر گرفته شد تا آن را به یک بیمارستان دریایی تبدیل نمایند، اما هزینه این تغییر کاربری نیز بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می گردد و پنتاگون از نگاه داشتن این ناو بطور کل صرف نظر کرد

هزینه اسقاط این ناو جنگی برای پنتاگون تنها 30 میلیون دلار هزینه و 12ماه زمان لازم دارد.

این گزارش می نویسد: یو. اس. اس بونهام ریچارد ناوی که قرار بود محل نشست و برخاست جنگنده اف-35 گردد اکنون در ماه های آینده دیگر وجود نخواهد داشت.

ناو هواپیمابر منحصر به فردی که در آتش سوخت

یو. اس. اس بونهام ریچارد از ناوهای جوان ناوگان دریایی آمریکا به شمار می رفت، سفارش ساخت این ناو در سال 1992میلادی داده شد و در سال 1995 کار ساخت آن به اتمام رسید، سه سال بعد از آن به خدمت نیروی دریایی آمریکا در آمد.

حدود 10 نوع از انواع بالگرد و جنگنده ازجمله جنگنده عمود پرواز هریر (Harrier) امکان نشست و برخاست بر روی این این ناوهواپیمابر را داشتند، درضمن این ریچارد بونهام از توانایی انجام عملیات تهاجمی آبی و خاکی نیز برخوردار بود. ، ایرنا

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5985

به "آمریکا ناو جنگی آتش گرفته خود را از رده خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ناو جنگی آتش گرفته خود را از رده خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید