شروع برداشت انار از 1922 هکتار باغات اردستان

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: برداشت محصول انار از 1922 هکتار از باغات شهرستان اردستان آغاز شده است و تا اوایل آذرماه ادامه خواهد داشت.

شروع برداشت انار از 1922 هکتار باغات اردستان

علی اکبر صالح در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان اردستان مقام اول تولید انار در استان اصفهان را دارد و پیش بینی می گردد سال جاری میزان تولید انار در شهرستان اردستان به 16هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه فصل برداشت انار تا اوایل آذرماه ادامه دارد، اضافه نمود: پیش بینی می گردد با توجه به عملکرد هشت تن در هکتار، نزدیک 16 هزار تن از باغات شهرستان انار برداشت گردد که بیش از 85 درصد محصول انار اردستان برای عرضه به بازارهای داخلی (تهران و اصفهان) ارسال می گردد و مابقی به مصرف روزانه خود اهالی اختصاص می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان اضافه نمود: مقدار قابل توجهی از محصول انار نیز جهت تهیه رب انار مورد مصرف قرار می گیرد. همچنین بخش خصوصی طی چند سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و استفاده بهینه از انار وارد عرصه شده و چهار مرکز در شهرستان در این زمینه فعالیت می نماید.

صالح با بیان اینکه مهم ترین ارقام انار موجود در باغات شهرستان پوست قرمز اردستان، سبزه، گلوباریک، شه بر، می خوش، نادری، پوست قرمز مهاباد و... است، گفت: از میوه انار تولید های زیادی از جمله آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه و از پوست آن برای تهیه رنگ های سنتی استفاده می گردد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1992

به "شروع برداشت انار از 1922 هکتار باغات اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برداشت انار از 1922 هکتار باغات اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید